همکاری ارتش کره جنوبی با آمریکا برای مقابله با کره شمالی

به گزارش بیباپ، به دنبال بالا دریافت تنش ها در شبه جزیره کره، ارتش کره جنوبی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد این کشور برای مقابله با آنچه تهدیدها و هشدارهای کره شمالی خوانده است با آمریکا همکاری می کند.

همکاری ارتش کره جنوبی با آمریکا برای مقابله با کره شمالی

یونهاپ، در بیانیه ارتش کره جنوبی آمده است با همکاری آمریکا همه تحولات و تحرکات کره شمالی را زیر نظر دارد و هشدار آن کشور را برای اقدام نظامی بسیار جدی تلقی می کند.

این بیانیه پس از آن منتشر می شود که ستاد کل نیروهای مسلح کره شمالی تاکید کرد که در حال بررسی حضور نیروهای نظامی در منطقه ای است که پس از توافق نظامی دو سال قبل غیرنظامی اعلام شده است.

استقرار نیروهای ارتش کره شمالی از دیدگاه ارتش کره جنوبی اقدامی بسیار خطرناک و ضد توافقنامه نظامی است که طرفین برای کاهش خصومت در سال 2018 میلادی امضا کردند.

ارتش کره جنوبی افزوده است که زیربنای همه اقدامات همان توافق است که باید به صورت اصولی مورد اهمیت و پایبندی قرار گیرد اما نیروهای مسلح این کشور برای مقابله با هر شرایطی آماده هستند.

روز دوشنبه مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی نیز نسبت به تحولات اخیر منطقه واکنش نشان داد و یک بار دیگر از کره شمالی خواست از در مصالحه وارد شده و این توافق را زیر پا نگذارد.

کیم یوجونگ خواهر رهبر کره شمالی می گوید که ارتش کره شمالی دست به اقدام برای مجازات کره جنوبی می زند که نتوانسته است جلوی انتشار بالن ها و اوراق تبلیغاتی ضد رهبر کره شمالی را بگیرد.

کره شمالی گام بعدی خود را اعلام نکرده است اما خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی می نویسد که شاید مربوط به لشکرکشی این کشور به مناطق مرزی کایه سونگ و کوهستان کومگانگ باشد که قبلا نیروهایش را از آنجا خارج کرده است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1182

به "همکاری ارتش کره جنوبی با آمریکا برای مقابله با کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری ارتش کره جنوبی با آمریکا برای مقابله با کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید