هشدار رئیس جمهور یونان نسبت به اجرای سیاست های ریاضتی بیشتر

به گزارش بیباپ، خبرنگاران: رئیس جمهور یونان ضمن هشدار به وام دهندگان بین المللی نسبت به افزایش فشار بر آتن برای اجرای سیاست های ریاضت مالی بیشتر این اقدام وام دهندگان بین المللی را باج خواهی از دولت یونان ارزیابی نموده است.

هشدار رئیس جمهور یونان نسبت به اجرای سیاست های ریاضتی بیشتر

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ کارولوس پاپولیاس رئیس جمهور یونان روز گذشته با انتشار بیانیه ای تاکید نمود، وام دهندگان بین المللی نباید فکر نمایند که با افزایش فشارهای خود پیروز به دریافت باج خواهند شد. مردم یونان به هیچ وجه حاضر به دادن باج نیستند.

وی توضیح داد، مردم یونان تا امروز هر کاری که برای مقابله با بحران اقتصادی لازم بوده است انجام داده اند و اروپا باید به این کوشش ها احترام بگذارد.یونان در سال 2010 میلادی مجبور شد برای رهایی از خطر ورشکستگی اقتصادی یاری اقتصادی 110 میلیارد یورویی از صندوق بین المللی پول، بانک مرکزی اروپا و اتحادیه اروپا دریافت کند و در مقابل متعهد به اجرای سیاست های ریاضتی با هدف کاهش بدهی و کسری بودجه شده است.

یونان بار دیگر در فوریه 2012 میلادی نیز مجبور شد تا یاری اقتصادی دیگری به ارزش 130 میلیارد یورو از وام دهندگان بین المللی دریافت کند. بانک مرکزی اروپا در تازه ترین نشست خود از دولت یونان خواسته است تا برای کاهش کسری بودجه سیاست های ریاضتی بیشتری را در سال 2014 میلادی اجرا کند.

وزیر دارایی یونان نیز ماه گذشته تاکید نمود که دولت نمی تواند به اجرای سیاست های ریاضتی بیشتر با هدف کاهش دستمزد و حقوق بازنشستگی فکر کند.

یونان برای ششمین سال متوالی با کاهش رشد اقتصادی روبرو شده است. ارزش تولیدات اقتصادی این کشور بحران زده در این مدت بیش از 20 درصد کاهش داشته است. یونان بدهکارترین کشور منطقه یورو به شمار می رود و یکی از بالاترین نرخ بیکاری ها را در بین کشورهای منطقه یورو در اختیار دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 324

به "هشدار رئیس جمهور یونان نسبت به اجرای سیاست های ریاضتی بیشتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار رئیس جمهور یونان نسبت به اجرای سیاست های ریاضتی بیشتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید