نیم میلیون نفر از محوطه های تاریخی کرمانشاه بازدید کردند، ورود 80هزار گردشگر عراقی از مرز خسروی

به گزارش بیباپ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه، از بازدید نزدیک به 500هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از پنج محوطه تاریخی استان کرمانشاه در شش ماهه نخست امسال اطلاع داد.

نیم میلیون نفر از محوطه های تاریخی کرمانشاه بازدید کردند، ورود 80هزار گردشگر عراقی از مرز خسروی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه، امید قادری با اعلام این خبر گفت: در شش ماه نخست سال نزدیک به 500 هزار گردشگر داخلی و خارجی از محوطه های تاریخی بیستون، طاق بستان، معبد آناهیتا، تکیه معاون الملک و تکیه بیگلربیگی کرمانشاه بازدید نموده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 7درصدی را نشان می دهد.

او اضافه کرد: در این مدت 80هزار گردشگر عراقی از مرز خسروی وارد کرمانشاه شده اند که نشان دهنده فرصت بسیار مناسب برای توسعه گردشگری استان است.

قادری در ادامه توضیح داد: بازگشایی مرز خسروی و تسریع در روند ورود و خروج گردشگران داخلی و خارجی از این مرز، برنامه ریزی برای دایر شدن پروازهای بین المللی، تکمیل پرونده ثبت جهانی اورامانات و میزبانی رویداد بین المللی گردشگری روستایی کرمانشاه 2020 آینده روشنی را پیش روی گردشگری استان ترسیم نموده است که می توان در آینده نزدیک شاهد افزایش ورود گردشگران داخلی و خارجی به استان و بهبود و افزایش سرمایه گذاری ها در این حوزه به عنوان محور توسعه استان کرمانشاه باشیم.

او در سرانجام یادآور شد: به منظور رونق دهی به گردشگری استان و در راستای رویداد بین المللی کرمانشاه 2020 در نیمه دوم سال رویدادهایی را در حوزه گردشگری از جمله برگزاری جشنواره بزرگ لیموی قصرشیرین را در دستور کار داریم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 495

به "نیم میلیون نفر از محوطه های تاریخی کرمانشاه بازدید کردند، ورود 80هزار گردشگر عراقی از مرز خسروی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیم میلیون نفر از محوطه های تاریخی کرمانشاه بازدید کردند، ورود 80هزار گردشگر عراقی از مرز خسروی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید