نقض قوانین حقوق بشری در حملات ائتلاف سعودی به صنعاء

به گزارش بیباپ، به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری القدس العربی، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن گفت: نقض قوانین بین المللی بشردوستانه و حقوق بشر در یمن نمی تواند بدون بازخواست و پاسخگویی ادامه یابد و تخلّفات هر چه سریع تر باید متوقف گردد.

نقض قوانین حقوق بشری در حملات ائتلاف سعودی به صنعاء

هانس گفرایندبرگ در بیانیه ای ضمن اعلام این موضع اضافه نمود: تشدید تنش های نظامی در یمن، فرصت های دستیابی به حل و فصل سیاسی دائمی را برای پایان دادن به نزاع در این کشور از بین می برد. تشدید تنش های چند هفته اخیر، بدترین نمونه از چند سال پیش تا کنون بوده و زندگی و جان غیرنظامیان را در معرض خطرات و تهدیدات بیشتری قرار داده است.

فرستاده سازمان ملل ادامه داد: حملات هوایی ائتلاف (متجاوز) سعودی به صنعاء، به کشته شدن غیرنظامیان منجر شده و به زیرساخت های غیرنظامی و منطقه ها مسکونی این شهر خسارت زده است.

وی توضیح داد: حملات موشکی مستمر به مأرب، باعث وارد آمدن خسارت های جانی و اقتصادی زیادی به غیرنظامیان و تأسیسات شهری شده و آواره شدن شمار زیادی از غیرنظامیان را در پی داشته است. هر گونه حمله به غیرنظامیان و مراکز شهری، نقض آشکار قوانین بین المللی و حقوق بشری به شمار می رود و فوراً باید متوقف گردد.

این مقام سازمان ملل گفت: سال 2021 پایان هولناکی برای یمنی ها داشت و میلیون ها یمنی گرفتار فقر، گرسنگی و محدودیت شدید آزادی تردّد هستند.

گفرایندبرگ در بخش دیگری از سخنان خود برای همکاری با همه طرف های یمنی برای ایجاد راه چاره های فوری در راستای کاهش تنش ها، تعامل با نیازهای انسانی فوری و فراهم کردن زمینه برای شروع فرایند سیاسی هدف با هدف آتش بس دائمی و فراگیر در یمن اعلام آمادگی کرد و از تمام طرف های یمنی خواست با کوشش های فرستاده سازمان ملل برای پایان دادن به بحران یمن، تعامل مثبت و سازنده داشته باشند.

به گفته القدس العربی، ائتلاف متجاوز سعودی و جنبش انصار الله یمن تا به امروز به این اظهارات فرستاده ویژه سازمان ملل هیچ واکنشی نشان نداده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2298

به "نقض قوانین حقوق بشری در حملات ائتلاف سعودی به صنعاء" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقض قوانین حقوق بشری در حملات ائتلاف سعودی به صنعاء"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید