نظارت آژانس جاسوسی کانادا بر اینترنت دنیا

به گزارش بیباپ، خبرنگاران: نتایج یک گزارش که روز گذشته منتشر شده نشان می دهد که آژانس جاسوسی الکترونیکی کانادا، روزانه بیش از 15 میلیون فایل های بارگذاری شده در سراسر دنیا را رهگیری و نظارت می نموده است.

نظارت آژانس جاسوسی کانادا بر اینترنت دنیا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سی بی سی، اسناد فاش شده ادوارد اسنودن پیمانکار سابق اطلاعاتی آمریکا نشان می دهد که آژانس جاسوسی الکترونیک کانادا به عنوان بخشی از برنامه نظارت جهانی خود، روزانه بیش از 15 میلیون فایل بارگذاری شده را رهگیری نموده و مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

منتقدان اعلام کردند که این اطلاعات فاش شده، در اسنادی که در سال 2012 میلادی توسط ادوارد اسنودن به دست آمده و به خبرنگاران درز پیدا نموده است، آمده است. این مساله نشان می دهد که نظارت بیشتری باید بر سازمان امنیت ارتباطات مخابراتی کانادا، اعمال گردد.

این اسناد نخستین نشانه ها از پرونده های اسنودن است که نشان می دهد، کانادا هم برنامه نظارت بر محیط اینترنت برای مقابله با نیروهای تندرو داشته است. سرویس جاسوسی الکترونیک کانادا در این مدت فعالیت های اینترنتی در کشورهای متحد خود یعنی آمریکا، بریتانیا، برزیل، آلمان، اسپانیا و پرتغال را نیز زیر نظر داشته است.

دولت برزیل که پیش از این به خاطر جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از دیلما روسف رئیس جمهور این کشور، به شدت از واشنگتن انتقاد نموده بود، از گزارش منتشر شده در مورد جاسوسی کانادا نیز انتقاد نموده است. وزارت خارجه برزیل با انتشار بیانیه ای، نسبت به جاسوسی غیر قانونی از مقام های خارجی توسط سرویس های جاسوسی، ابراز تاسف نموده است.

پیش از این نیز اتهاماتی در مورد اقدام آژانس جاسوسی الکترونیک کانادا در رهگیری و ضبط مکالمات تلفنی و ایمیل های شهروندان کانادایی، مطرح شده بود.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 355

به "نظارت آژانس جاسوسی کانادا بر اینترنت دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت آژانس جاسوسی کانادا بر اینترنت دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید