نشست مجلس ایتالیا با هدف برون رفت از بن بست سیاسی

به گزارش بیباپ، خبرنگاران : مجلس ایتالیا امروز برای نخستین بار از زمان شروع بن بست سیاسی این کشور تشکیل جلسه داد تا راهکاری را برای خروج ایتالیا از بحران سیاسی اخیر پیدا کند.

نشست مجلس ایتالیا با هدف برون رفت از بن بست سیاسی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ برگزاری نخستین نشست مجلس ایتالیا در حالی صورت می گیرد که هیچ نشانه ای از توافق برای خاتمه دادن به بن بست سیاسی این کشور وجود ندارد.

ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو به شمار می رود و با مسائل و چالش های اقتصادی زیادی روبرو است.

ادامه بن بست سیاسی در ایتالیا مانع از تشکیل دولت جدید و متوقف شدن روند اصلاحات اقتصادی و اقتصادی در این کشور شده است. بن بست سیاسی ایتالیا پس از برگزاری انتخابات اخیر در این کشور به وجود آمده است.

احزاب سیاسی ایتالیا تا کنون نتوانسته اند به راهکاری قطعی برای برون رفت از بن بست سیاسی فعلی دست یابند.

در حالی که احزاب چپگرای ایتالیا اکثریت مجلس سفلی را در اختیار گرفته اند ولی نتوانستند در انتخابات اخیر کنترل مجلس سنا را در اختیار بگیرند و دولت جدید ایتالیا را تشکیل دهند.

بدون دستیابی به راهکاری نهایی برای نجات ایتالیا از بن بست سیاسی فعلی، نگرانی ها نسبت به تشدید بحران اقتصادی این کشور که منجر به سقوط دولت سیلویو برلوسکونی در سال 2011 شد، افزایش خواهد یافت.

کوشش های اجرا شده از سوی پیر لوییجی برسانی برای دستیابی به توافق با بپه گریلو رهبر جنبش 5 ستاره تا کنون به شکست انجامیده است. برسانی دستیابی به هر گونه توافق با برلوسکونی را رد نموده است. ائتلاف سیاسی به رهبری برلوسکونی دومین صندلی مهم را در مجلس ایتالیا در اختیار دارد.

روز پنج شنبه مقامات چپگرای ایتالیا اعلام کردند، پیشنهادات مطرح شده برای همکاری، رد شده است.

تجار و بانکداران بزرگ، رهبران دولت های خارجی و مقامات بین المللی ابراز امیدواری نموده اند که ایتالیا بتواند با یافتن راهکاری برای خاتمه دادن به این بحران سیاسی، اصلاحات لازم برای خروج اقتصاد این کشور از حالت رکود را هر چه سریع تر انجام دهد.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 292

به "نشست مجلس ایتالیا با هدف برون رفت از بن بست سیاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست مجلس ایتالیا با هدف برون رفت از بن بست سیاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید