موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با ویتنام همکاری می نماید

به گزارش بیباپ، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛ نگوین هی ین، پس از بازدید مجموعه، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، گفت: این اولین سفر من به ایران، در ابتدای مسئولیتم در این کشور است. بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتخار بزرگی برای من بود. در این بازدید و با توضیحاتی که راهنمایان موزه در اختیار ما گذاشتند، نگاه بازتری به جنگ ایران و عراق پیدا کردم و حقایق بسیاری را متوجه شدم. این موزه در نوع خود بی نظیر است و بازدید از آن را به تمامی اهالی موزه ای ویتنام توصیه خواهم کرد.

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با ویتنام همکاری می نماید

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

این هیئت بعد از سرانجام بازدید خود، در جلسه ای با مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، دکتر علی اصغر جعفری، به آنالیز زمینه های مشترک همکاری با سفارت ویتنام پرداختند. سفیر ویتنام در این نشست ضمن اشاره به مشترکات فرهنگی و تاریخی دو کشور ایران و ویتنام، اضافه نمود: اشتراکات تاریخی و فرهنگی این دوکشور، دو ملت را در کنار هم قرار می دهد. هر دو کشور برای دفاع از ارزش ها و سرزمین شان بسیار جانانه و دلیرانه جنگیدند. ما با بازدید از این مجموعه، به طور کاملاً ملموس متوجه سختی ها و دشواری های شما در این جنگ شدیم.

نگوین هی ین در ادامه به موزه های جنگ ویتنام اشاره نمود و گفت: دو گروه موزه انقلاب و جنگ در ویتنام وجود دارد. ما امیدواریم با اتخاذ تدابیر و هماهنگی های لازم، زمینه همکاری و انعقاد تفاهم نامه میان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با موزه های جنگ ویتنام در شهرهای هانوی و هوشی مین هر چه سریعتر فراهم گردد.

در این دیدار، علی اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن خوشامد و ابراز خرسندی از حضور هیئت ویتنامی در این موزه، گفت: مقاومت مردم ویتنام در برابر استعمار آمریکایی ها همیشه به عنوان یک اسطوره برای ملت ایران مطرح بوده است. مقاومتی که بیش از یک میلیون کشته در این کشور برجای گذاشت. ما نیز مانند شما سختی های بسیاری در دفاع مقدس متحمل شدیم و بدانید که این اشتراکات تاریخی و فرهنگی، ما را بیش از پیش به هم نزدیک می نماید.

جعفری در مورد همکاری های مشترک موزه ای در سطح دو کشور، اضافه نمود: امروز هم شما سربلندید و هم ما و باید این تاریخ پر افتخار را به نسل جوان کشورهایمان منتقل کنیم. در این میان، موزه یکی از بهترین ابزارهای انتقال است. ما امیدواریم حضور شما در این موزه، زمینه ساز ارتباط بیشتری میان موزه های دو کشور باشد. ما آماده معرفی عظمت و مقاومت ملت ویتنام در این موزه هستیم. امیدواریم در آینده با تشکیل کارگروه های مشترک، زمینه های همکاری و انعقاد تفاهم نامه میان موزه ها، در رأس امور قرار گیرد.

در سرانجام نشست، دو طرف ضمن تاکید بر ادامه همکاری ها، هدایایی را به رسم یادبود به یکدیگر تقدیم کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 330

به "موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با ویتنام همکاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با ویتنام همکاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید