مرکل: کرونا بزرگترین چالش تاریخ اروپا است

به گزارش بیباپ، صدر اعظم آلمان در سخنانی کرونا را بزرگترین چالش تاریخ اروپا دانسته و غلبه بر آن را از مهمترین اولویت های ریاست دوره ای کشورش بر این اتحادیه در نیمه دوم امسال میلادی برشمرد.

مرکل: کرونا بزرگترین چالش تاریخ اروپا است

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه دی سایت آلمان، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در بیانیه دولتی خود در مجلس آلمان به توضیح برنامه های آلمان در دوران ریاست دوره ای این کشور در اتحادیه اروپا که از اول جولای شروع می گردد پرداخته و بر اهمیت اتحادیه اروپا برای همکاری کشورهای این قاره سبز در غلبه بر بحران ها تاکید نموده و گفت: اروپا به ما احتیاج دارد، همانگونه که ما به اروپا احتیاج داریم.

وی غلبه بر بحران کرونا را به عنوان یکی مهم ترین موضوعات در دوران ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا برشمرده و گفت: هرگز انسجام اروپا به اندازه امروز اهمیت نداشته است. ما تنها در صورتی بر این بحران غلبه می کنیم که مشترکا عمل کنیم. این انگیزه اصلی ریاست دوره ای ما در اتحادیه اروپا خواهد بود.

مرکل بحران کرونا را بزرگترین چالش اروپا تاریخ اروپا ارزیابی نموده و گفت: غلبه بر این بحران درباره نقش آینده اروپا در دنیا مشخص نماینده خواهد بود. این بیماری همه گیر نشان داده است که اروپا تا چه اندازه به کشورهای ثالث وابسته بوده و شنماینده است. اروپا آسیب پذیر و هم زمان دستخوش تحولات عمیقی است.

وی همچنین گفت که ما نباید اجازه دهیم این بیماری همه گیر منجر به جدایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده و بازار داخلی این اتحادیه را تضعیف کند.

مرکل همچنین از تمرکز ویژه به مسئله آفریقا در طول ریاست دوره ای کشورش بر اتحادیه اروپا سخن گفته و بر لزوم غلبه بر عواقب بحران کرونا در این منطقه با پاسخ های مشترک اروپایی تاکید نمود.

وی همچنین بر لزوم مذاکرات آشکار با کشور چین تاکید نمود.

وی حمایت از آب و هوا را به عنوان یکی دیگر از اولویت های سیاسی کشورش در این دوران برشمرد و گفت: تحولات آب و هوایی زندگی و روش انسان ها برای کار کردن را به صورت اساسی تغییر می دهد. به همین دلیل است که آلمان در سطح اروپایی بر رشد سبز و خنثی شدن اروپا از نظر آب و هوایی تا سال 2050 متعهد است.

مرکل همچنین بر لزوم اقدامات کمکی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا تاکید نموده و به صندوق های حمایتی ویژه در نظر گرفته شده برای این منظور اشاره نمود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پوپولیست های اروپا که ترس های اجتماعی را گسترش می دهند تا درباره اروپا بد صحبت نمایند و تنها منتظر بحران های افتصادی هستند هشدار داد.

صدر اعظم آلمان به تشکیل اروپای دموکراتیک و صلح آمیز از ویرانه های دوره پس از جنگ ادای احترام نموده و گفت: اروپا در طول دهه ها بزرگتر و قدرتمندتر شده و بر بحران های مختلف غلبه نموده است.

مرکل با اشاره به اینکه همه چیز به صورت روان در جریان نیست و زخم هایی وجود دارد در عین حال گفت که این فرایند اروپا را قدرتمند نموده است. خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هم هیچ تغییری در این راستا ایجاد نمی کند.

مرکل تاکید نمود که برگزیت که ما بدون شک خواستار آن نبودیم در نهایت تنها منجر به این شد که 27 عضو باقی مانده این اتحادیه قدرتمندتر از قبل به این یقین برسند که تنها به عنوان یک تشکل می توانند شرایطی را برای زندگی با ارزش ها و علایق اروپایی خود فراهم نمایند و در سطح دنیای مدعی این واقعیت باشند.

وی همچنین از انتقادهایی که به اروپا وارد است می گردد استقبال کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1191

به "مرکل: کرونا بزرگترین چالش تاریخ اروپا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: کرونا بزرگترین چالش تاریخ اروپا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید