لغو قرنطینه و محدودیت در اردن

به گزارش بیباپ، عمر الرزاز نخست وزیر اردن گفت که این کشور در تلاش است محدودیت ها و قرنطینه را در استان هایی که تا دو هفته پس از عید فطر هیچ موردی از ابتلا به کرونا را ثبت نکنند، لغو کند.

لغو قرنطینه و محدودیت در اردن

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن (پترا)، نخست وزیر این کشور امروز (دوشنبه) گفت که دولت با همکاری ارتش و دستگاه امنیتی به دنبال لغو محدودیت ها در استان هایی است که موردی از ابتلا به کرونا را ثبت نکرده اند.

وی پیش بینی کرد که ابتدا استان های جنوبی اردن به فرایند عادی بازگردند و پس از آن دیگر استان ها بر اساس آخرین شرایط میزان شیوع کرونا و با رعایت ضوابط بهداشتی، دوران قرنطینه را پشت سر بگذارند.

الرزاز همچنین گفت که در مناطق جنوبی اردن مناطقی با ظرفیت 8 هزار نفر برای شهفرایندانی که از مرزهای جنوبی وارد کشور می شوند در نظر گرفته شده تا پس از ورود دوران قرنطینه را سپری کنند.

نخست وزیر اردن افزود که در شرایط کنونی باید بیشترین تلاش و دقت برای ایجاد موازنه بین حفظ سلامت جامعه و بازگشت چرخ تولید در بخش های مختلف کشور صورت بگیرد تا از آثار مخرب اقتصادی و اجتماعی در آینده جلوگیری شود.

وی همچنین اشاره کرد که با توصیه های شاه اردن، این کشور در تلاش است با تکیه بر توانمندی های داخلی، توان خود را در زمینه های تولید دارو، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی گسترش دهد و به همین دلیل سه کمیته تخصصی در اردن برای حمایت ار تولید داخلی تشکیل شده است.

تا به امروز 613 نفر در اردن به ویروس کرونا (کووید-19) مبتلا شده و در این میان 9 نفر جان خود را از دست داده اند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان رااینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1130

به "لغو قرنطینه و محدودیت در اردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو قرنطینه و محدودیت در اردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید