غربالگری سلامت بیش از 96 درصد مردم استان تهران، ضرورت کاهش حجم ترافیکی حمل و نقل عمومی

به گزارش بیباپ، استاندار تهران با اشاره به انجام غربالگری سلامت در زمینه کرونا، از غربالگری سلامت بیش از 96 درصد مردم شهرستان های استان تهران و 70 درصدی شهر تهران اطلاع داد.

غربالگری سلامت بیش از 96 درصد مردم استان تهران، ضرورت کاهش حجم ترافیکی حمل و نقل عمومی

به گزارش خبرنگاران، انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به شرایط غربالگری در استان تهران گفت: غربالگری سلامت در شهرستان های استان تهران به بالای 96 درصد و در تهران به حدود 70 درصد رسیده است که این امر با همکاری فرمانداران در شهرستان های استان تهران محقق شده است.

وی ادامه داد: در این غربالگری بیمارانی که دارای ریسک بالا یا دارای علائم کرونا بودند، شناسایی و به پزشک معرفی شدند و در غربالگری مرحله دوم بعد از تست مثبت افراد، کسانی که در تماس مستقیم با فرد بیمار بودند، غربالگری می شوند.

استاندار تهران سپس تأکید کرد: در تهران نگرانی عمده که به قوت خود باقی می باشد در خصوص حمل و نقل عمومی است، در خصوص اصناف شرایط امیدوارکننده ای فراهم شد، وزارت صنعت، معدن و تجارت پای کار بوده و پروتکل های بهداشتی نیز رعایت شده و در مرحله دوم جهت ثبت نام صنوف در سامانه وزارت بهداشت نیز استان تهران جزو استان های پیشتاز بوده است.

محسنی بندپی با اشاره به شرایط خاص تهران گفت: در تهران به عنوان کلانشهر با تراکم جمعیت و تنوع فعالیت، میزان رفت و آمد زیاد است که در این زمینه یکی از وسایل حمل و نقل عمومی مترو است که فضای بسته آن نگرانی هایی را ایجاد نموده و پیشنهاد شد تا جایی که بتوان حجم نیروی انسانی شاغل در دستگاه های اداری کمتر گردد که این پیشنهاد در جلسه عصر هیئت دولت آنالیز می گردد.

وی مطرح نمود: تا خاتمه اردیبهشت ماه به ظرفیت ناوگان حمل و نقل اتوبوسی اضافه می گردد ضمن اینکه یاری هایی صورت می گیرد تا اتوبوس هایی که به دلیل نداشتن قطعات و یا نقدینگی، در پارکینگ هستند، وارد مدار فعالیت شوند تا رعایت فاصله گذاری فیزیکی در اتوبوس ها محقق گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محسنی بندپی در خصوص باز شدن پاساژها اعلام کرد: طبق نظر ستاد ملی مقرر شده تا پاساژها با رعایت شرایطی از جمله فعالیت تا ساعت 18 عصر و رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت داشته باشند، به علاوه رستوران ها و مراکز تجمعی در پاساژ همچنان بسته می ماند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1077

به "غربالگری سلامت بیش از 96 درصد مردم استان تهران، ضرورت کاهش حجم ترافیکی حمل و نقل عمومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غربالگری سلامت بیش از 96 درصد مردم استان تهران، ضرورت کاهش حجم ترافیکی حمل و نقل عمومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید