شرکت های دانش بنیان خوزستان سهم عمده ای در تامین نیازهای نفت دارند

به گزارش بیباپ، استاندار خوزستان گفت: شرکت های دانش بنیان خوزستان اکنون سهم عمده ای از تامین نیازهای نفت را به عهده دارند. اگر شرایط برای فعالیت این شرکت های دانش بنیان به شکل بهتری فراهم گردد، قطعا امکان رشد این شرکت های دانش بنیان بیشتر مهیا خواهد شد.

شرکت های دانش بنیان خوزستان سهم عمده ای در تامین نیازهای نفت دارند

به گزارش خبرنگاران، غلامرضا شریعتی در شورای اقتصاد مقاومتی خوزستان که امروز 20 خردادماه در اهواز برگزار گردید، اظهار کرد: استعدادها و ظرفیت های بسیار خوبی در مراکز رشد و دانشگاه های استان خوزستان وجود دارد اما متاسفانه زمینه و شرایط لازم برای بارور شدن همه این استعدادها در خوزستان فراهم نشده است.

وی اضافه نمود: انتظار داریم تا حوزه معاونت علمی رییس جمهور نگاه ویژه ای بر روی این مساله و کلانشهر اهواز داشته باشد تا بتوانیم شرایط را برای استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان بهبود ببخشیم و از این ظرفیت ها جهت توسعه استان استفاده کنیم.

استاندار خوزستان توضیح داد: از سال 95 که تفاهم نامه ای میان وزرای کار و ارتباطات منعقد شد، توانستیم جهش خوبی را در حوزه استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان در درون استان داشته باشیم اما با توجه به میزان احتیاج استان به چنین مسایلی، ظرفیت وجود دارد که باید مورد استفاده قرار بگیرد.

شریعتی ادامه داد: در حوزه نفت کارهای ارزشمندی توسط بخش علمی استان انجام گرفته است. شرکت های دانش بنیان در خوزستان اکنون سهم عمده ای از تامین احتیاجهای نفت را به عهده دارند. اگر شرایط برای فعالیت این شرکت های دانش بنیان به شکل بهتری فراهم گردد، قطعا امکان رشد این شرکت های دانش بنیان بیشتر مهیا خواهد شد.

وی مطرح نمود: در حوزه بهداشت و درمان اقداماتی در حوزه سلول های بنیادی و دارو در حال اجرا است. در این زمینه استعداد و ظرفیت های بسیار خوبی در استان وجود دارد و با توجه به قدمت فعالیت ها در این حوزه در استان خوزستان، می توانیم شاهد توسعه این بخش ها نیز در استان باشیم.

استاندار خوزستان با اشاره به سهم کشاورزی استان در کشور گفت: خوزستان بیشترین تولیدکننده محصولات کشاورزی در کشور است و در این زمینه سال جاری علی رغم بحث سیل تا کنون بیش از یک میلیون و 370 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است و با توجه به این ظرفیت ها و قدمت دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران می توانیم گام های اساسی در حوزه کشاورزی برداریم.

شریعتی اعلام کرد: مصرف آب در بخش کشاورزی استان سالانه حدود 12 تا 13 میلیارد متر مکعب است. در این زمینه اگر به سمت هوشمندسازی مصرف آب در حوزه کشاورزی برویم، می توانیم خدمت شایانی را به کشور انجام دهیم و معاونت علمی ریاست جمهوری نیز در این حوزه می تواند به استان خوزستان یاری رسانی لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه کشاورزی خوزستان از حالت سنتی در حال تبدیل شدن به کشاورزی نیمه مدرن است، گفت: امیدواریم با یاری و همکاری هایی که از سوی بخش های مختلف انجام می گیرد بتوانیم کشاورزی خوزستان را به سمت مدرن شدن حرکت دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 234

به "شرکت های دانش بنیان خوزستان سهم عمده ای در تامین نیازهای نفت دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های دانش بنیان خوزستان سهم عمده ای در تامین نیازهای نفت دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید