سیطره شبه نظامیان تحت حمایت آمریکا بر ده ها مدارس دولتی در شمال سوریه

به گزارش بیباپ، شبه نظامیان گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه تحت حمایت ایالات متحده به تازگی بر ده ها مدارس دولتی در شمال سوریه سیطره یافته تا به دانش آموزان سوری، دروسی ناشناخته درباره تجزیه طلبی آموزش دهند.

سیطره شبه نظامیان تحت حمایت آمریکا بر ده ها مدارس دولتی در شمال سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سانا، شبه نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) اخیرا بر 137 مدرسه دولتی از مجموع 213 مدرسه در شمال سوریه سیطره پیدا نموده اند.

در این گزارش سانا آمده که هدف عناصر قسد که تحت حمایت ایالات متحده قرار دارند، عدم رشد فکری و آگاهی دانش آموزان کودک و یا نوجوان سوری و تحمیل تفکر جدایی طلبانه به وسیله برنامه های درسی عمدتا ناشناخته است.

دحام فیاض العلی رئیس مرکز آمار اداره آموزش و پرورش الحسکه (شمال سوریه) در این باره گفته که عناصر قسد طی سال های گذشته کنترل همه مدارس و خوابگاه های آن در شهرها و مناطق رمیلان، المالکیه، الیعربیه، تل حمیس و مدارس اصلی آموزش و پرورش در داخل محله های شهر القامشلی را در دست خود گرفته بودندو سال جاری نیز از مجموع 31 مدرسه شهر القامشلی بر 19 دبیرستان سیطره یافته اند.

در همین ارتباط، حسن الحسین رئیس اداره آموزش و پرورش شهر القامشلی استان الحسکه به سانا گفت که اداره آموزش به منظور آنالیز و حل همه مسائل ناشی از تصرف مدارس از سوی قسد، یک کمیته اضطراری تشکیل داده است و به وسیله آن همه دانش آموزان از همه مناطق در مدارس تحت مدیریت اداره آموزش و پرورش الحسکه، ثبت نام می شوند.

به نوشته سانا، شبه نظامیان قسد با تهدید اسلحه معلمانی را که مخالف برنامه های درسی آنها بودند، از مدارس اخراج کردند. اولیای دانش آموزان می گویند که این اقدام قسد یادآور اقدامی است که ترکیه در کوبانی (عین العرب) و راس العین در استان الحسکه به وسیله بیسواد نگه داشتن مردم انجام می دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1316

به "سیطره شبه نظامیان تحت حمایت آمریکا بر ده ها مدارس دولتی در شمال سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیطره شبه نظامیان تحت حمایت آمریکا بر ده ها مدارس دولتی در شمال سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید