سفر وزیر دفاع آمریکا به فیلیپین

به گزارش بیباپ، وزیر دفاع آمریکا در حالی روز چهارشنبه وارد فیلیپین شده است که تنش ها در دریای جنوبی و شرقی چین بر سر ادعاهای چین و سایر کشورها در مورد مالکیت آبها و جزایر این منطقه به شدت بالا گرفته است.

سفر وزیر دفاع آمریکا به فیلیپین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در شرایطی به فیلیپین سفر نموده است که میخواهد بر گسترش همکاری های نظامی با این کشور تاکید نماید.

آمریکا به شدت نگران افزایش نفوذ چین در منطقه و اقدامات نظامی این کشور در مناطق مورد اختلاف کشورهای حاشیه دریای جنوبی و شرقی چین است.

آمریکا و فیلیپین به تازگی مانور مشترک نظامی را برگزار نموده اند. دو کشور در آستانه امضای قرارداد نظامی هستند که اجازه حضور نظامی آمریکا در 5 پایگاه فیلیپین را می دهد. نهایی کردن این قرارداد نظامی یکی از مهمترین اهداف سفر کارتر به فیلیپین به شمار می رود.

گرچه این قرارداد به آمریکا اجازه حضور در 5 پایگاه نظامی فیلیپین را می دهد ولی کارتر به خبرنگاران گفته است که تعداد این پایگاه ها در آینده افزایش خواهد یافت.

مقام های نظامی فیلیپین و ویتنام نیز قصد دارند طی هفته جاری ملاقات و مصاحبه نمایند تا مانورهای نظامی مشترک و گشت های دریایی را انجام دهند.

آمریکا اعلام نموده است که در مناقشات مربوط به دریای جنوبی چین، طرف هیچ کشوری را نمی گیرد ولی می خواهد آزادی دریانوردی در این منطقه را تضمین کند.

مقام های آمریکایی نگران آن هستند که رای دادگاه بین المللی که قرار است طی هفته های آینده در مورد شکایت فیلیپین علیه چین بر سر ادعاهای دریای جنوبی چین صادر شود، موجب شود تا پکن منطقه ممنوعه هوایی را در دریای جنوبی چین اعلام کند.

چین در سال 2013 میلادی نیز در دریای شرقی چین منطقه ممنوعه هوایی معین نموده و از کلیه هواپیماها خواسته است تا معینات کامل خود و جهت پروازی را به چین اطلاع دهند.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 757

به "سفر وزیر دفاع آمریکا به فیلیپین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر وزیر دفاع آمریکا به فیلیپین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید