روسیه تا سال 2021 بیش از 5 میلیون دوز واکسن فراوری خواهد نمود

به گزارش بیباپ، مدیر مرکز تحقیقات ملی گامالی روسیه با اشاره به فرایند طولانی دست یابی به واکسن علیه ویروس کرونا، گفت: روسیه در ماه دسامبر و ژانویه (آذر و دی ماه) فراوری ماهانه 5 میلیون دوز از این دارو را شروع می نماید.

روسیه تا سال 2021 بیش از 5 میلیون دوز واکسن فراوری خواهد نمود

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، الکساندر گونتسبورگ مدیر مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی روسیه گامالیا که با همکاری وزارت دفاع این کشور، نخستین واکسن علیه ویروس کرونا را فراوری و به ثبت رسانده، امروز، چهارشنبه بیان کرد که موسسات داروسازی روسیه در ماه دسامبر و ژانویه (آذر و دی ماه) فراوری 5 میلیون دوز از این واکسن در ماه را شروع خواهد نمود.

این مقام روس در عین حال یادآور شد: فرایند فراوری واکسن روسی علیه عفونت کرونا ویروس، حدود 5 ماه طول کشید. این فناوری امیدهایی را که در این زمینه وجود داشت، کاملاً توجیه نموده است.

پیش از این میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه نیز بیان کرد که نخستین محموله واکسن کرونا، ظرف دو هفته آینده توزیع خواهد شد. به گفته وی، پزشکان اولین کسانی خواهند بود که به صورت داوطلبانه واکسینه می شوند و توصیه کرد که 80 الی 85 درصد کارکنان مراکز پزشکی، واکسن را دریافت نمایند.

وزیر بهداشت روسیه همچنین بعضی نقدها از واکسن روسی توسط کارشناسان خارجی را بی اساس و به مبارزه رقابتی در این زمینه مرتبط دانست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1289

به "روسیه تا سال 2021 بیش از 5 میلیون دوز واکسن فراوری خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه تا سال 2021 بیش از 5 میلیون دوز واکسن فراوری خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید