روزنامه آمریکایی ادعای ترامپ درباره داعش را توهم دانست

به گزارش بیباپ، ایرنا نوشت: روزنامه واشنگتن پست در سرمقاله خود، ادعای دونالد ترامپ را مبنی بر پیروزی بر داعش توهم دانست و توضیح داد، داعش شکست نخورده و عقب نشینی آمریکا، میدان را برای ظهور مجدد این گروه در سوریه آماده نموده است.

روزنامه آمریکایی ادعای ترامپ درباره داعش را توهم دانست

در سرمقاله این روزنامه آمریکایی که روز گذشته(آدینه) انتشار یافته، آمده است: رئیس جمهور دونالد ترامپ به وفور دچار توهم می گردد.

او پارسال پیروزی بر داعش را بیان کرد و گفت: ما کار بزرگی انجام دادیم.

ترامپ تاکید نمود: 100 درصد خلافت داعش در دستان ماست و ما سریعا از سوریه خارج می شویم. خیلی زود. بگذار آنها خودشان مشکلاتشان را حل نمایند. سوریه می تواند خود را با مشکلاتش سر و کله بزند، با همراهی ایران و روسیه و عراق و ترکیه. ما هفت هزار مایل با اینجا فاصله داریم.

نیروهای آمریکایی نا به هنگام از سوریه خارج شدند و این عقب نشینی که یک تصمیم نابخردانه بود، یک آشفتگی ایجاد کرد که پایان آن استعفای جیمز متیس وزیر دفاع بود.

ترامپ در پیغام توئیتری بیان کرد: آمریکا جنگ با داعش را برده است و خروج سربازان آمریکایی از سوریه راهی است که آمریکا آن را می خواهد و سربازان آمریکایی هم مایل به آن هستند.

اخیرا بازرس کل، گزارشی از عملیات نظامی علیه داعش را با عنوان اراده ذاتی عملیات به کنگره ارائه نموده است.

سرپرستی بازرسی کل را گلن آ. فاین از اعضا پنتاگون برعهده دارد.

گزارش نتیجه گیری می نماید: داعش سرزمین های تصرف نموده خود را باخته است، اما زنده شده است و از ماه ژوئن دارد در سوریه دوباره سر بر می آورد و استعدادهای شورشگری خود را در عراق یکپارچه و مستحکم می نماید.

منبع کسب اطلاعات این گزارش، فرماندهان نظامی هستند که می گویند اجزایی از داعش دارند باز می گردند چون نیروهای امنیتی عراق و نیروهای دمکراتیک سوریه مورد حمایت آمریکا توانایی آن را ندارند که برای طولانی مدت علیه داعش وارد یک عملیات نظامی شوند.

گزارش اشاره می نماید که داعش اینک زیرزمینی شده است.

بین 14 تا 18 هزار عضو دارد. دارد شبکه های اقتصادی خود را در عراق و سوریه از نو تاسیس می نماید. به وسیله شبکه های اجتماعی در سطحی گسترده نیرو جذب می نماید.

با استفاده از شبکه ثابت فرماندهی و کنترل و لجستیک، دست به حملات نامتقارن می زند.

گزارش به نقل از رهبران نظامی عنوان می نماید که آمریکا دقیقا موقعی تصمیم گرفت نیروهای خود را در سوریه کم کند که متحدانش در سوریه سخت نیازمند یاری های آموزشی آمریکا و امکانات و تجهیزات و یاری های بیشتر اطلاعاتی آمریکا بودند.

کاهش تعداد این نیروها به توانایی آمریکا برای در امان نگاهداشتن و نظارت بر اردوگاه آوارگان الهول که در شمال شرق سوریه گسترده شده، آسیب رساند.

هزاران نفر از خانواده های داعش در این اردوگاه زندگی می نمایند.

الهول کانون اصلی سرباز گیری داعش است. فرماندهان آمریکایی می گویند که خروج آمریکا یک فرصت طلایی به داعش داد تا به وسیله این اردوگاه نیرو جذب کند.

و اما نکته مهم در این محور، مواضع نامزدهای دموکرات ریاست جمهوری آمریکا است.

همه این نامزدها در مناظره های خود قسم خورده اند آمریکا را از جنگ های بی پایان خارج خواهند کرد.

درست است. رای دهندگان آمریکایی از نبردهای عراق و افغانستان خسته شده اند. اما این عقب نشینی باید کاملا با احتیاط باشد، نه عجولانه و از سر بی تدبیری.

باید عقب نشینی بر حسب موقعیت باشد نه از روی میل و هوی و هوس.

کوری بوکر سناتور جمهوریخواه از نیوجرسی یکی از هواداران پایان دادن به جنگ ها است.

او یکی از نامزدهای دموکراتها است که در مناظره اخیر گفت که سیاست خارجی خود را با توئیت کردن دنبال نخواهد کرد. ضرب الاجل های مصنوعی اعلام نخواهد کرد که تنها حاصل آن ایجاد خلاء و دعوت به نبردهای بیشتر است.

تهدید هنوز هم زنده است و سایه آن همچنان بر سر خاکستر سوزان جنگ سوریه و خلافت داعش سنگینی می نماید.

بهتر است رئیس جمهوری و مدعیان انتخاباتی او، جهان را همانطور که هست ببینند و با او سر و کار داشته باشند، نه آنطور که آرزو می نمایند، باشد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 271

به "روزنامه آمریکایی ادعای ترامپ درباره داعش را توهم دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه آمریکایی ادعای ترامپ درباره داعش را توهم دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید