رشد فزاینده و بی سابقه بی عدالتی اجتماعی در یونان

به گزارش بیباپ، خبرنگاران: با گذشت 6 سال از رکود مالی در یونان، افزایش شدید تعداد بی خانمان ها و بیکاران جامعه این کشور را با بی عدالتی اجتماعی گسترده ای روبرو نموده است.

رشد فزاینده و بی سابقه بی عدالتی اجتماعی در یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از فرانس پرس؛ یونان یکی از قربانیان اصلی بحران مالی و بدهی منطقه یورو است که در 6 سال اخیر به طور متوالی با رکود و کاهش رشد مالی روبرو بوده است.

اجرای سیاست های ریاضت مالی از سوی دولت یونان با هدف کاهش بدهی و کسری بودجه نیز تاثیر منفی زیادی تشدید رکود مالی و بی عدالتی اجتماعی داشته است.

یونان بالاترین نرخ بیکاری را در بین 27 کشور عضو اتحادیه اروپا در اختیار دارد و از هر 4 یونانی بیش از یک نفر بیکار است. بحران مالی و مالی یونان ابعاد اجتماعی به خود گرفته است.

سفاس لومینا کارشناس سازمان ملل در امور بدهی و حقوق بشر در این رابطه تاکید نمود، از سال 2009 میلادی تا کنون تعداد بی خانمان ها در یونان بیش از 25 درصد رشد داشته است و نرخ فقر در بین افراد کمتر از 17 سال نیز به بیش از 44 درصد رسیده است.

وی توضیح داد، از هر سه یونانی یک نفر معادل 38 درصد جمعیت این کشور در سال 2012 میلادی زیر خط فقر بوده است. اجرای سیاست های ریاضتی نیز شرایط سخت و سخت یونان را بدتر نموده است.

ارزش تولیدات مالی یونان در طول 6 سال رکود مالی بیش از 20 درصد کاهش یافته است. در مراسم سالگرد روز جهانی کارگر نیز هزاران نفر از مردم معترض یونان نسبت به ادامه اجرای سیاست های ریاضت مالی تظاهرات نموده اند.

لومینا توضیح داد، اجرای سیاست های ریاضتی حق مسلم مردم یونان برای دستیابی به شغل، تامین اجتماعی، بهداشت و مسکن را به شدت به خطر انداخته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 305

به "رشد فزاینده و بی سابقه بی عدالتی اجتماعی در یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد فزاینده و بی سابقه بی عدالتی اجتماعی در یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید