دعوت روسیه از آمریکا و طرفهای عضو برجام برای دیداری زودهنگام

به گزارش بیباپ، به گزارش خبرنگاران، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین روز آدینه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه 24 از دعوت روسیه برای برگزاری هرچه زودتر دیداری جهت بازگشت آمریکا به برجام و احیای تعهدات ایران در چارچوب این توافق اطلاع داد.

دعوت روسیه از آمریکا و طرفهای عضو برجام برای دیداری زودهنگام

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

اولیانوف در این باره گفت: همه ما از رویدادهایی که در جریان نشست های شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی رخ داده، عبور نموده ایم و اکنون باید به امور واقعی پرداخت.

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین با اشاره به لزوم برگزاری یک ملاقات غیررسمی میان اعضای کنونی برجام و آمریکا گفت: در واقع برگزاری این ملاقات کاملاً امکانپذیر است اما باید بعضی جزئیات را روشن کرد زیرا موضوع بویژه برای ایران بسیار مهم و حساس است.

ساعاتی پیش، اولیانوف در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: انگلیس، آلمان و فرانسه، در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به طور رسمی اعلام کردند که پیش نویس قطعنامه خود درباره ایران را به رأی گیری نمی گذارند.

وی با بیان اینکه در نهایت منطق و عقل سلیم چیره شد، اضافه کرد: صدور قطعنامه [علیه ایران] ممکن بود به تشدید غیرقابل کنترل تنش ها منجر گردد، اما اکنون عرصه برای کوشش های دیپلماتیک گگردده شده است.

در همین رابطه یک دیپلمات فرانسوی نیز به خبرگزاری رویترز گفت: همه چیز در جهت درست پیش می رود و ما این هفته و به ویژه در چند روز گذشته پیغام های مثبتی داشته ایم. هدف این است که همه قبل از آغاز تعطیلات نوروز در ایران، دور میز جمع شوند.

این دیپلمات فرانسوی همچنین گفت: ما تمام کوشش خود را می کنیم تا این نشست طی روزها یا هفته های آینده برگزار گردد.

لازم به ذکر است، به رغم انتشار اخباری مبنی بر احتمال به رأی گذاشته شدن قطعنامه محکومیت ایران در روز آدینه 15 اسفندماه در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، شبکه الجزیره روز پنج شنبه (به وقت تهران) در پیغامی فوری از تصمیم تروئیکای اروپایی برای پس دریافت پیش نویس طرح محکومیت ایران در آژانس اتمی اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1820

به "دعوت روسیه از آمریکا و طرفهای عضو برجام برای دیداری زودهنگام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت روسیه از آمریکا و طرفهای عضو برجام برای دیداری زودهنگام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید