درمان کرونا با داروهای ضد روان پریشی!

به گزارش بیباپ، پژوهشگران اسپانیایی در آنالیز جدید خود دریافته اند که داروهای ضد روان پریشی می توانند در پیشگیری از ابتلا به کووید-19 موثر باشند یا شدت آن را کاهش دهند.

درمان کرونا با داروهای ضد روان پریشی!

به گزارش خبرنگاران، دو پژوهش جدید نشان می دهند که داروهای ضد روان پریشی می توانند در برابر کروناویروس، اثر محافظتی داشته باشند. به همین دلیل، بیمارانی که با این داروها تحت درمان قرار می گیرند، کمتر در معرض ابتلا به کووید 19 قرار دارند یا در صورت ابتلا، به نوع خفیف آن مبتلا می شوند.

پژوهشگران آزمایشی را روی 698 بیمار انجام دادند که با داروهای ضد روان پریشی تحت درمان قرار داشتند. نتایج پژوهش نشان داد که شاید این داروها بتوانند هم از ابتلا به کرونا و هم از شدت دریافت آن پیشگیری نمایند.

مانوئل کانال ریورو، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: این یافته ها بسیار جالب هستند و نشان دادند که حتی با وجود قرار دریافت در معرض عوامل خطرناک، تعداد کمی از بیماران به کرونا مبتلا شدند.

وی اضافه نمود: تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در میان افراد این گروه، کمتر از حد انتظار است و در مواردی که عفونت اثبات شده رخ می دهد، تکامل آن خوش خیم است و به شرایط بالینی تهدیدنماینده نمی رسد. داده های این پژوهش، اثر محافظتی داروهای ضد روان پریشی را نشان می دهند.

پژوهشگران برای تکمیل این آنالیز، پژوهش دیگری را انجام دادند و دریافتند بسیاری از ژن هایی که بیان آنها به واسطه کووید 19 تغییر می نماید، به صورت قابل توجهی توسط داروهای ضد روان پریشی تنظیم می شوند. این یافته ها با آنالیز مشخصات مربوط به بیان ژن در بیماران مبتلا به کووید 19 و بیماران تحت درمان با داروهای ضد روان پریشی به دست آمدند.

پروفسور کرسپو-فاکتورو از پژوهشگران این پروژه گفت: ما در این پژوهش نشان داده ایم که داروهای ضد روان پریشی چگونه فعالیت ژن هایی را که در بسیاری از مسیرهای التهابی و ایمنی شناسی مرتبط با شدت کووید-19 نقش دارند، کاهش می دهند. اگرچه این یافته ها به تکرار احتیاج دارند اما این کشف می تواند بسیار قابل توجه باشد زیرا درمان کرونا با داروهایی که ابتدا برای موقعیت های بالینی غیر مرتبط به کار رفته اند، منبع جالبی از درمان های موثر برای بیماران کووید 19 است.

این پژوهش، در مجله Schizophrenia Research به چاپ رسید.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1884

به "درمان کرونا با داروهای ضد روان پریشی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان کرونا با داروهای ضد روان پریشی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید