دانشمند ناسا روی خاک ماه باغبانی کرد ، ایده ای نو از فیلم مریخی

به گزارش بیباپ، دانشمندان ناسا با پرورش تربچه روی خاک ماه در خانه شان، نشان دادند که فضانوردان در آینده می توانند روی کره ماه باغبانی نمایند.

دانشمند ناسا روی خاک ماه باغبانی کرد ، ایده ای نو از فیلم مریخی

جهت دریافت خدمات طراحی خانه ویلایی مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، مکس کولمن، دانشمند ناسا برای اینکه نشان دهد فضانوردان در آینده می توانند محصولات کشاورزی خود را از خاک ماه به عمل بیاورند، تربچه هایی را روی یک کیسه خاک ماه در آشپزخانه پرورش داد. کولمن ایده این کار را از فیلم مریخی با بازی مت دیمون و کارگردانی ریدلی اسکات و ساخت 2015 گرفت.

کولمن می گوید که تربچه را برای پرورش روی خاک ماه انتخاب نموده، زیرا چند وقت پیش فضانوردان این گیاه را در فضا امتحان نموده بودند و متوجه شده بودند که در شرایط فضا خیلی زود جوانه می زند.

به گفته دانشمندان ناسا، فضانوردان روی کره ماه تنها 14 روز زمینی (معادل با نیم روز در ماه) تابش نور خواهند داشت و بعد از آن دیگر تا 14 روز زمینی دیگر نور خورشید را نخواهند دید.

کولمن و تیمش متشکل از 12 دانشمند دیگر، پس از همه گیر شدن ویروس کرونا مجبور شدند که کار های تحقیقاتی خود را روی آزمایش دستی حسگر های خاصی که برای کره ماه آماده نموده بودند، متوقف نمایند. اما کولمن تصمیم گرفت امور تحقیقاتی را به دست بگیرد. او مقداری بذر تربچه و همچنین شن بیابانی را به صورت آنلاین سفارش داد و دست به کار شد. برنامه او رشد بذر در ماسه های بیابانی بود که به اندازه پوسته سطح ماه از نظر تغذیه ای خالی است. به همین دلیل مقداری مواد مغذی اضافی به خاک اضافه نمود.

کولمن در این مورد می گوید: می خواهم با این کار به فضانوردان نشان دهم که با یاری باغبانی علمی می توانند غذا های مورد احتیاجشان را روی کره ماه بکارند. باغبانی علمی یا Horticulture شاخه ای از کشاورزی است که با هنر، علم، تکنولوژی و تجارت پرورش سبزی و گیاه در باغ سروکار دارد و شامل کاشت گیاهان دارویی، میوه، سبزیجات، مغزدانه ها، دانه ها، علف ها، جوانه ها، قارچ ها، جلبک، گل ها، جلبک های دریایی و محصولات غیرغذایی مانند علف و درختان و گیاهان معطر می گردد.

کولمن همچنین می گوید: از هم اکنون می خواهیم روی خاک ماه مطالعه کنیم تا ببینیم چه چیز هایی را می توانیم به عنوان مواد مغذی گیاهان از آن استخراج کنیم. این مواد شامل عناصر شیمیایی مناسب برای گیاهانی است که کلروفیل می سازند و دیواره های سلولی خود را رشد می دهند.

البته کولمن باز هم دست بردار نبود و بعد از ماسه های بیابانی، انواع و اقسام وسایل درون آشپزخانه ای از جمله حوله های کاغذی، کوله پشتی و ظروف پلاستیکی را نیز برای باغبانی امتحان کرد. او حتی از ظرف کنسرو ماهی و تستر باتری برای اندازه گیری و ردیابی سطح رطوبت آن هابرای پرورش گیاهان استفاده کرد. با توجه به نتایج وی، تربچه یکی از بهترین گزینه ها برای پرورش در فضاست، زیرا فقط به مقدار کمی آب برای جوانه زدن احتیاج دارد و با حداقل مقدار آب آغاز به رشد می نماید.

یکی از چالش های فضانوردان برای سفر و زندگی در ماه این است که باید با حداقل ترین وسایل خود به این سفر بروند. کولمن شرح می دهد: هر چیزی که بتوان از آن در کره ماه استفاده کرد، کارآمدترین خواهد بود، زیرا دیگر لازم نیست که وسایل بیشتری را با خود به این کره حمل کنید. از سوی دیگر ما فرصت این را نداریم که برویم و روی خاک ماه آزمایش های خود را انجام دهیم، از این رو بهتر است هر کاری را که ضروری است، فعلا روی زمین آزمایش کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1137

به "دانشمند ناسا روی خاک ماه باغبانی کرد ، ایده ای نو از فیلم مریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمند ناسا روی خاک ماه باغبانی کرد ، ایده ای نو از فیلم مریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید