خروج ووهان؛کانون شیوع ویروس کرونا از قرنطینه

به گزارش بیباپ، باز شدن تردد و آمد و رفت در این شهر 9 میلیون نفری بار دیگر امید را در میان مردم این شهر و همچنان سراسر دنیا زنده کرد که ویروس کرونا شکست پذیر است و با همدلی و همراهی مردم می توان بر آن غلبه کرد.

خروج ووهان؛کانون شیوع ویروس کرونا از قرنطینه

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

ووهان کانون اصلی شیوع ویروس کرونا در چین، پایان بعد از دو ماه ممنوعیت تردد و آمد و رفت، امروز شنبه از قرنطینه خارج شد و بعضی ساکنان این شهر که در خارج از ووهان بودند اجازه یافتند به کنار خانواده هایشان برگردند.

شهر ووهان حدود دو ماه پیش قرنطینه کامل شد تمام خیابان ها خلوت و خدمات حمل و نقل عمومی از جمله قطار شهری، اتوبوس و تاکسی ممنوع شد خانواده ها هم محدود به خانه های خود بودند تنها فروشگاه های مواد غذایی و داروخانه مجاز به باز ماندن بودند.

کمیسیون ملی بهداشت چین امروز شنبه بیان کرد که برای هفتمین روز مستمر هیچ مورد جدیدی از ابتلا به کرونا در چین شناسایی نشده است در عین حال امروز اعلام شد که 54 مورد جدید وارداتی ابتلا به کرونا در این کشور گزارش شده است.

با این حساب شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در چین به 81 هزار و 394 تن و شمار جان باختگان هم به سه هزار و 295 تن رسیده است ووهان حدود 60 درصد موارد کرونا در چین را به خود اختصاص داده است اما مقامات بهداشتی چین می گویند در یک هفته اخیر هیچ بیمار جدید در این شهر شناسایی نشده است.

حرکت قطارها در استان هوبی چین کانون اصلی شیوع ویروس کرونا در این کشور از روز 6 فروردین،چهارشنبه، از سر گرفته شده است اما 17 ایستگاه در شهر ووهان از امروز شنبه مجوز تردد کسب کردند.

افرادی که دارای کد بهداشتی در شهرهای استان هوبی غیر از ووهان هستند می توانستند از روز چهارشنبه این استان را ترک نمایند و افراد دارای کد بهداشتی در ووهان هم می توانند از 8 آوریل (20 فروردین) از این استان خارج شوند از امروز هم ورود افراد به ووهان مجاز شده است.

شیوع ویروس کرونا معروف به کووید 19 برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین بیان کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا صبح امروز شنبه در سراسر دنیا به 596 هزار و 731 نفر رسیده که 27 هزار و 352 تن فوت شده و 133 هزار و 335 نفر بهبود یافته اند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1008

به "خروج ووهان؛کانون شیوع ویروس کرونا از قرنطینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج ووهان؛کانون شیوع ویروس کرونا از قرنطینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید