خبرنگاران نخست وزیر عراق به عربستان می رود

به گزارش بیباپ، بغداد - خبرنگاران - پس از دعوت شب گذشته پادشاه سعودی از مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق برای سفر به ریاض در اولین فرصت ممکن، رسانه های عراقی از سفر قریب الوقوع او به عربستان خبر دادند.

خبرنگاران نخست وزیر عراق به عربستان می رود

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش جمعه خبرنگاران از بغداد؛ در جریان دیدار مجازی شب گذشته ملک سلمان و مصطفی الکاظمی که مباحث منطقه ای در آن مطرح شد، شاه سعودی از نخست وزیر عراق برای سفر به کشورش و دیدار با ولیعهد سعودی دعوت کرد.

بر اساس اعلام دفتر نخست وزیری عراق، الکاظمی این دعوت را پذیرفته است؛ رسانه های عراقی زمان سفر الکاظمی به عربستان را روز چهارشنبه هفته آینده اعلام کردند.

الکاظمی تابستان سال گذشته در اوایل انتخابش بعنوان نخست وزیر موقت دولت انتقالی تصمیم داشت در اولین سفر خارجی خود به عربستان سعودی برود اما این سفر به دلیل بیماری و کهولت سن شاه سعودی لغو شد.

به گزارش خبرنگاران، همچنین بغداد امروز قرار بود میزبان وزرای خارجه اردن و مصر باشد تا فردا نشست سه جانبه بین سران این کشورها برگزار شود اما بدلیل برخورد دو قطار مسافربری در مصر و کشته شدن بیش از 30 نفر، این دیدارها و اجلاس لغو و به یکشنبه آینده موکول شد.

البته خبر تعویق این اجلاس همزمان با ناآرامی های بغداد در هفته گذشته منتشر می شود؛ یک انفجار انتحاری، ترور دو افسر ارشد اطلاعاتی که یک مورد آن فرجامی نداشت و قدرت نمایی گروه های مسلح بر علیه دولت الکاظمی از طریق رژه در خیابانهای بغداد از جمله اتفاقات این هفته عراق بود.

از شب گذشته خیابان های اصلی و منتهی به ساختمان های دولتی در بغداد با حضور پرتعداد نیروهای امنیتی همراه و مسدود شد و به هیچ کس حتی دارندگان مجوز تردد نیز اجازه عبور و مرور به این خیابان ها داده نمی شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1860

به "خبرنگاران نخست وزیر عراق به عربستان می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخست وزیر عراق به عربستان می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید