خبرنگاران مقام یمنی: القاعده و داعش مأرب را پایگاه حمله به سراسر یمن قرار دادند

به گزارش بیباپ، تهران - خبرنگاران- تارنمای شبکه المسیره یمن نوشت: رییس دفتر ریاست جمهوری یمن سه شنبه فاش کرد که عناصر القاعده و داعش استان مأرب را به عنوان پایگاهی برای حمله به سراسر یمن قرار داده اند.

خبرنگاران مقام یمنی: القاعده و داعش مأرب را پایگاه حمله به سراسر یمن قرار دادند

به گزارش خبرنگاران، تارنمای المسیره افزود احمد حامد در این باره گفت: این تروریست ها از مارب به عنوان پایگاهی برای ارسال خودروهای بمب گذاری شده و جوخه های ترور استفاده می کنند.

وی افزود: این تروریست ها زیر نظر یک افسر سعودی کار می کنند.

محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله و رییس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی سه شنبه گفت: دشمن می کوشد، مأرب را به سکویی برای ضربه زدن به ملت ما و نقطه آغازین برای عملیات نظامی خصمانه در استان های دیگر یمن تبدیل کند.

حسین العزی معاون وزیر امورخارجه دولت نجات ملی یمن وابسته به انصارالله که در صنعا فعالیت دارد نیز هفته گذشته از حوادث غافلگیر کننده در مأرب خبر داد و گفت این اتفاقات می تواند به سقوط این شهر بینجامد.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در ادامه پیشروی در استان مأرب در شمال شرقی این کشور، پیروز شدند، بر منطقه الطَّلّعَة الحمراء در غرب این استان نفت خیز مسلط شوند.

نیروهای ارتش یمن و جنبش انصارالله شنبه هفته جاری پس از درگیری شدید با شبه نظامیان دولت مستعفی یمن و فراری به ریاست عبدربه منصور هادی پیروز شدند کنترل منطقه الطَّلّعَة الحمراء و پایگاه های اطراف آن در غرب استان نفت خیز مأرب را تحت کنترل خود درآورند.

رسانه ها گزارش دادند که شبه نظامیان هادی و ائتلاف سعودی تلاش کردند تا از اردوگاه های آوارگان یمنی در مأرب (شمال شرقی یمن) به عنوان سپر انسانی برای جلوگیری از پیشروی نیروهای یمنی استفاده کنند.

این پیشروی های ارتش یمن در استان مارب در حالی ادامه دارد که گروه تروریستی داعش اخیرا با انتشار بیانیه ای گفت که در جنگ مارب در کنار ائتلاف متجاوز سعودی قرار گرفته است.

درگیری در مارب از چند روز پیش همزمان با تسلط نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی وابسته به انصارالله بر پایگاه نظامی ائتلاف سعودی کوفل در منطقه صراوح در مارب آغاز شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1830

به "خبرنگاران مقام یمنی: القاعده و داعش مأرب را پایگاه حمله به سراسر یمن قرار دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقام یمنی: القاعده و داعش مأرب را پایگاه حمله به سراسر یمن قرار دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید