خبرنگاران مسجد تاریخی نظرآباد به زودی مرمت می گردد

به گزارش بیباپ، کرج - خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به تخریب بخشی از سقف مسجد تاریخی نجم آباد شهرستان نظرآباد بر اثر بارندگی های سال گذشته و فروردین ماه جاری، گفت: این بنای تاریخی به زودی مرمت و مقاوم سازی می گردد.

خبرنگاران مسجد تاریخی نظرآباد به زودی مرمت می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

فریدون محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: این مسجد براثر بارندگی های سال گذشته دچار آسیب شده بود که بارش های فروردین ماه جاری برمیزان این آسیب ها اضافه نمود.

وی بیان داشت: در هفته جاری پس از بازدید و آنالیز کارشناسانه، برنامه ریزی برای مرمت و مقاوم سازی فوری این بنای تاریخی مذهبی به عمل می آید.

محمدی اضافه نمود: با توجه به وجود آثار ارزشمند 9 هزار ساله در شهرستان نظرآباد ، این منطقه از نگاه تاریخی ، فرهنگی و گردشگری اهمیت بالایی دارد .

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت : مسجد تاریخی نظرآباد مربوط به دوره قاجاریه بوده که بخشی از سقف آن براثر بارندگی های اواخر سال گذشته و فروردین ماه جاری تخریب شده است.

همچنین به گفته دکتر حسین عسکری فعال فرهنگی و البرزپژوه مسجد تاریخی نجم آباد شهرستان نظرآباد توسط میرزا عبدالکریم ساوجبلاغی از وزرای فتحعلیشاه قاجار ساخته شده است، البته اهالی منطقه ساخت بنای اصلی این مسجد را مربوط به 700 سال قبل می دانند.

وی ، مرمت و مقاوم سازی سریع این بنای تاریخی را ضروری دانست .

شهرستان نظرآباد دارای آثار تاریخی ارزشمندی است و نمونه خشت 9 هزار ساله این شهرستان در مقر سازمان ملل متحد نگهداری می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1010

به "خبرنگاران مسجد تاریخی نظرآباد به زودی مرمت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مسجد تاریخی نظرآباد به زودی مرمت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید