خبرنگاران مرکز انتقال خون رفسنجان به دستگاه آفرزیس مجهز شد

به گزارش بیباپ، کرمان - خبرنگاران - رئیس مرکز انتقال خون رفسنجان این شهرستان به سمت فراوری فرآورده های نوین خونی رفته و اولین اهدای پلاکت به روش آفرزیس در مرکز انتقال خون رفسنجان انجام شد.

خبرنگاران مرکز انتقال خون رفسنجان به دستگاه آفرزیس مجهز شد

به گزارش خبرنگاران مهدی محمدحسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به افتتاح نخستین دستگاه پلاکت آفرزیس طی روز گذته در رفسنجان اضافه نمود: امروز اولین واحد پلاکت به روش آفرزیس توسط یکی از اهدا نمایندگان مستمر خون در پایگاه انتقال خون رفسنجان انجام شد.

وی با اشاره به تجهیزات ساختار بانک خون گفت: بازنگری و استقلال بانک خون مراکز انتقال خون یکی از برنامه ها است و مراکز درمانی که در این زمینه مشکل دارند که طی مکاتبه با رئیس دانشگاه علوم پزشکی می توانند در بحث ساختاری و نقایصی که در تجهیزات بانک خون وجود دارد مطالبه گر باشند و سازماندهی نمایند.

رئیس مرکز انتقال خون رفسنجان با اشاره به اینکه این مرکز تأمین خون و فرآورده های خونی شهرستان های رفسنجان و انار را بر عهده دارد اضافه نمود: بر همین اساس احتیاج است خون و فرآورده های خونی با کیفیت و استاندارد تهیه و به دست بیماران برسد.

وی ادامه داد: سالانه 14 هزار مراجعه نماینده به مرکز انتقال خون رفسنجان داریم که بیش از 11 هزار واحد خون از این افراد گرفته می گردد و انواع فراورده های خونی شامل انواع فرآورده های گلبول قرمز متراکم، پلاسما، پلاکت و کرایو از آنها فراوری و برای درمان بیماران به مراکز درمانی شهرستان و خارج شهرستان ارسال می گردد.

محمدحسینی اظهارداشت: رفسنجان در استان کرمان یکی از پایگاه هایی است که قابلیت تهیه و فرآوری انواع فراورده های خونی را دارد لذا مرکز انتقال خون رفسنجان به یک دستگاه آفرزیس مجهز شد که با این امر اولین شهرستانی است که قادر به فراوری فرآورده هایی مثل پلاکت آفرزیس را دارد.

رئیس مرکز انتقال خون رفسنجان گفت: امیدواریم این فرآورده های نوین مانند پلاکت آفرزیس و فرآورده های کم لوکوسیت را بتوانیم تهیه کنیم.

وی اضافه نمود: این فرآورده های نوین برای بیماران اثربخش تر از فرآورده های خونی معمولی است از این پس در کنار اهدای خون کامل اهدانمایندگان با استفاده از این دستگاه فرآورده پلاکت تهیه و در اختیار مراکز درمانی قرار می گیرد.

رفسنجان با جمعیت بالای 320 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری کرمان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 985

به "خبرنگاران مرکز انتقال خون رفسنجان به دستگاه آفرزیس مجهز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرکز انتقال خون رفسنجان به دستگاه آفرزیس مجهز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید