خبرنگاران ساخت و ساز غیرمجاز نوروز سال جاری در پردیس کاهش یافت

به گزارش بیباپ، تهران - خبرنگاران - رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: با فعالیت مستمر امور اراضی ساخت و ساز غیرمجاز در این شهرستان طی نوروز سال 99 به حداقل رسید و از ادامه تخلفات جلوگیری شد.

خبرنگاران ساخت و ساز غیرمجاز نوروز سال جاری در پردیس کاهش یافت

محمد قریشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: کشیک نوروزی و گشت حفاظتی 131 برای رصد ساخت و ساز غیر مجاز و محافظت از اراضی باغی و کشاورزی، ایام تعطیلات در آماده باش کامل بودند.

وی با بیان اینکه سال های گذشته در نوروز تبلیغات کاذب و فعالیت سود جویانه دلالان افزایش داشت، خاطر نشان کرد: دلالان هر سال برای خرید و فروش زمین، ویلا سازی و ساخت و ساز غیر مجاز در ایام نوروز برنامه ریزی می کردند اما سال جاری با تشدید نظارت ها، شاهد کاهش تخلفات یاد شده بودیم.

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس تاکید نمود: نظارت بر اراضی، رصد و جلوگیری از ساخت و سازغیر مجاز در سطح شهرستان و نظارت بر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی توسط گشت نظارت به طور مستمر ادامه خواهد داشت.

قریشی با اشاره به تاثیر منفی ویروس کرونا بر امور دامداری و کشاورزی، خاطر نشان کرد: ویروس کووید 19 بر سلامت محصولات کشاورزی، دام، طیور تاثیرندارد اما درآمد دامداران و کشاورزان به دلیل تاثیر منفی ویروس بر میزان فراوری و مصرف، درآمد کشاورزان و دامداران کاهش داده است.

وی گفت: دامداران برای فروش شیر و دریافت نقدینگی از کارخانه های لبنی طرف قرار داد مشکل دارند و ممنوعیت تردد از مبادی عرضه علوفه به طرف شهرستان مشکل دامداران برای تامین علوفه دام بیش از پیش نموده است.

کشت گلخانه ای در شهرستان اشتغال پایدار ایجاد می نماید

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: با توجه به محدودیت اراضی کشاورزی و اهمیت بهره وری کامل از آب در شهرستان، ترویج و گسترش کشت گلخانه ای یکی از گام های اساسی در راستای ایجاد اشتغال پایدار روستایی است.

قریشی با اشاره به احداث گلخانه گل و گیاهان زینتی در روستای طاهرآباد، گفت: این گلخانه با مساحت 500 متر مربع در حال احداث است و توسعه باغات، اصلاح الگوی کشت و توسعه فعالیت های باغبانی در سطح شهرستان در دست اقدام و اجرا است.

وی با اشاره به پایش مستمر باغات به منظور کنترل آفات و بیماری ها در شهرستان پردیس، خاطر نشان کرد: آنالیز شرایط و عوامل خسارت زا، شناسایی آفات و بیماری ها، تعیین و اعمال راهکارهای پیشگیری و کنترل بخشی از اقداماتی است که توسط کارشناسان واحد حفظ نباتات و کلینیک گیاهپزشکی در تعطیلات نوروزی اجرا شده است.

این مسئول یادآور شد: اقدامات یاد شده در راستای افزایش فراوری و ارتقا کیفیت محصولات فراوریی و بهره مندی باغداران از ارزش افزوده محصول ارائه شده به بازار اجرا شده است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود 300 هزار نفر در شرق پایتخت واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1020

به "خبرنگاران ساخت و ساز غیرمجاز نوروز سال جاری در پردیس کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ساخت و ساز غیرمجاز نوروز سال جاری در پردیس کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید