خبرنگاران، رسانه ای منصف و تاثیرگذار است

به گزارش بیباپ، خبرنگاران/مرکزی رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی گفت: خبرگزاری خبرنگاران به رسانه ای منصف و تاثیرگذار در جامعه تبدیل شده است و این رویه را در دهه سوم فعالیت خود ادامه خواهد داد.

خبرنگاران، رسانه ای منصف و تاثیرگذار است

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

مسعود شهرجردی در جشن 20 سالگی خبرنگاران که با حضور فرماندار، جمعی از مسئولان و خبرنگاران در جهاددانشگاهی شهرستان ساوه برگزار گشت، اظهار کرد: خبرگزاری خبرنگاران به عنوان اولین خبرگزاری غیردولتی در سال 1378 پا به عرصه وجود گذاشت و به عنوان یکی از رسانه های جهاددانشگاهی فعالیت خبری خود را شروع کرد.

وی افزود: در مدت 20 سال که از تاسیس خبرگزاری خبرنگاران می گذرد سعی بر این شد که خبرنگاران رقیب هیچکدام از خبرگزاری ها و سایت های خبری نباشد و فعالیت خود را به عنوان یک خبرگزاری دانشگاهی نسبت به پوشش کامل اخبار اقدام نموده و بویژه در حوزه علمی با استفاده از نظرات اساتید دانشگاهی و محققین در راستای ارائه راه چارههای توسعه کشور، اقدام کند.

وی سیاست خبری خبرگزاری دانشجویان ایران را حفظ انصاف، مخابره اخبار خوب، مفید و امیدبخش و همچنین جلب اعتماد مخاطبان بیان نمود و افزود: در این 20 سال تمامی افتخارات خبرگزاری مرهون مسائل مادی نبوده و نیروهای جهادی با کوشش و تعهد در خبرنگاران فعالیت می نمایند و به عنوان افتخارات و سرمایه های جهاددانشگاهی محسوب می شوند و این روحیه موجب اعتلای این خبرگزاری مردمی در تمامی ابعاد شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی افزود: با گذشت 20 سال از عمر خبرگزاری خبرنگاران فضای این رسانه همچنان دانشجویی باقیمانده و همیشه کوشش خواهیم کرد که این فضا خلاقانه تر، موثرتر و پویاتر به سمت تحقق اهداف و ماموریت ها حرکت کند.

وی توضیح داد: در دهه سوم فعالیت خبرگزاری خبرنگاران به دنبال تاثیرگذاری بیشتر در سطح جامعه و انعکاس مطالبات مردمی در سطح گسترده هستیم و از تمامی ظرفیت های خود برای تحقق این هدف استفاده خواهیم کرد.

شهرجردی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: خبرگزاری خبرنگاران در طول انتخابات گذشته به شایستگی بی طرفی خود را در فرآیند برگزاری این حماسه سیاسی ثابت کرد و این رویه در تمامی انتخابات ها ادامه خواهد داشت.

وی خطاب به اصحاب رسانه شهرستان ساوه گفت: باید به سیاست های رسانه ای توجه خاصی داشت و به سمت حرفه ای شدن و حرفه ای تر بودن حرکت کرد تا نقش رسانه در جامعه به خوبی ملموس گردد.

شهرجردی با تاکید بر توجه به اخبار فراوریی در کار رسانه ای اظهار کرد: خبرنگاران باید قدرت فراوری خبر داشته باشند و با رصد وقایع و رویدادها به سمت و سوی اخبار فراوریی متناسب با نیازهای جامعه و انعکاس آن همراه با ارائه راه چاره حرکت نمایند.

وی توضیح داد: یک خبرنگار حرفه ای باید از وی گفت و وی افزود فاصله بگیرد و به سمت فراوری خبر پیش برود تا علاوه بر عمل به رسالت خبری خود در جامعه به عنوان یک رسانه موثر حضور داشته باشد.

رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی افزود: امروز در خبرگزاری خبرنگاران موضوع مصرف خبر مطرح نیست بلکه موضوع نوع فراوری خبر مورد اهمیت واقع شده است چرا که وقتی به نوع فراوری خبر توجه ویژه گردد قطعا رسانه می تواند مخاطب خود را جذب کند.

وی افزود: خوشبختانه خبرنگارانی استان مرکزی در جشنواره 20 سالگی خبرنگاران خوش درخشید و خبرنگار خبرنگارانی ساوه توانست رتبه برتر گزارش نویسی را در بین گزارش نویسان خبرنگارانی کشور کسب کند و در بخش یادداشت و مقاله نیز یکی دیگر از خبرنگاران خبرنگارانی مرکزی رتبه برتر را کسب کرد و با حضور سخنگوی دولت، وزیر امور خارجه، وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی و بعضی مقامات مطرح کشور تجلیل شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 696

به "خبرنگاران، رسانه ای منصف و تاثیرگذار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران، رسانه ای منصف و تاثیرگذار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید