خبرنگاران رئیس اتاق بازرگانی فارس: افزایش حقوق کارگران متناسب با تورم است

به گزارش بیباپ، شیراز- خبرنگاران- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس با اشاره به افزایش حداقل 21 درصدی حقوق کارگران در سال 99 گفت: این افزایش متناسب با میزان تورم است.

خبرنگاران رئیس اتاق بازرگانی فارس: افزایش حقوق کارگران متناسب با تورم است

جمال رازقی، سه شنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در شیراز اضافه کرد: میزان تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی 34 درصد است که مجموع حقوق کارگران نیز که بر اساس محاسبه همه عناوین جدول حقوق و دستمزد به 2 میلیون و 800 هزار تومان می رسد در حقیقت 33 درصد افزایش داشته است.

وی بیان داشت: البته انتظار جامعه کارگری افزایش حدود 80 درصدی بود که دولت مخالف این میزان افزایش بود و حداقل دستمزد را بر اساس تورم معین کرد.

رازقی ادامه داد: پس از تصویب این افزایش، جوسازی هایی در کشور شروع شد و این مساله را سیاسی کرد که باید مراقب بود و اسیر این جوسازی ها و جریان سازی ها نشد چرا که طرح اینگونه مسایل به نفع هیچ کس نیست.

رشد صنعت در کشور با ابتکار دولت تا آبان 98 مثبت بود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با ابتکار و برنامه ریزی دولت به ویژه در بحث بودجه، تا آبان ماه سال 98 رشد صنعت در کشور مثبت بود اما بعد از حوادث آبان این رشد منفی شد.

رازقی، بیان نمود: گزارش شامخ (شاخص مدیران خرید) هم نشان می دهد بعد از حوادث آبان 98 و تا قبل از شیوع ویروس کرونا در مقطعی به شرایط مثبت بازگشتیم اما شیوع این ویروس باعث شد که گرفتار تلاطم هایی شویم.

وی ادامه داد: بحث اساسی این است که تا اراده تمام قوا در کشور مبنی بر روان سازی فراوری و صادرات از جمله اصلاح نظام بانکی، اصلاح قوانین تامین اجتماعی، اصلاح قوانین کار و اصلاح قوانین مالیاتی شکل نگیرد، فراوری و صادرات نیز سامان نخواهد یافت.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1055

به "خبرنگاران رئیس اتاق بازرگانی فارس: افزایش حقوق کارگران متناسب با تورم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رئیس اتاق بازرگانی فارس: افزایش حقوق کارگران متناسب با تورم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید