خبرنگاران استاندار: دولت در 6 ماه اخیر 330 میلیارد تومان به حوزه درمان گیلان یاری کرد

به گزارش بیباپ، رشت - خبرنگاران - استاندار گیلان گفت : طی 6 ماه گذشته دولت بالغ بر 330 میلیارد تومان اعتبار به حوزه بهداشت و درمان گیلان تخصیص داد که این رقم صرف توسعه زیرساخت ها و تکمیل بعضی از پروژه های درمانی شد.

خبرنگاران استاندار: دولت در 6 ماه اخیر 330 میلیارد تومان به حوزه درمان گیلان یاری کرد

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان ؛ارسلان زارع چهارشنبه شب در جلسه هیات امناء دانشگاه علوم پزشکی گیلان که با حضور دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار گردید با تقدیر از اقدامات اثربخش تمامی فعالان عرصه مقابله با کرونا، از حمایت ها و پشتیبانی رئیس جمهوری و مجموعه دولت در مبارزه با این بیماری در استان قدردانی کرد.

وی اضافه کرد: بخش اعظم اعتبارات تخصیصی صرف تکمیل پروژه های درمانی از جمله اورژانس شهرستان های انزلی، فومن و خرید تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا و ملزوماتی همچون سی تی اسکن بیمارستان های رودبار، رودسر و آستارا، توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات، اکسیژن سازها، پرداخت معوقات پرسنل و پزشکان و سایر تجهیزات ضروری پزشکی شده است.

وی مطرح نمود : با استمرار خدمات رسانی شایسته دانشگاه علوم پزشکی به مردم فرهنگی گیلان، سطح رضایتمندی در این بخش افزایش می یابد.

وی با اشاره به پرداخت کارانه ها ومبالغ اضافه کار معوق پرسنل حوزه درمان استان در ابتدای سالجاری، این مهم را موجب فراهم آمدن رضایت فعالان این بخش مطرح نمود.

زارع تکمیل بیمارستان 400 تخت خوابی لاکان رشت را از انتظارات دیرینه مردم گیلان خواند و اضافه کرد: این بیمارستان از مهم ترین پروژه هایی است که مردم گیلان منتظر افتتاح و بهره برداری آن هستند.

وی اعلام کرد: برای اتمام پروژه هایی همچون بیمارستان 400 تخت خوابی سایت لاکان، بهره گیری از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و بنیاد مستضعفان موثر است.

وی همچنین به پروژه های قابل افتتاح درهفته دولت و دهه فجر سال جاری اشاره نمود و گفت: بعضی طرح ها نیازمند تجهیزات مختصری است تا به بهره برداری برسد و پروژه هایی هم هستند که پیشرفت فیزیکی بالای 85 درصد دارند.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به کوشش های فداکارانه کادر درمان در ایام شیوع ویروس کرونا گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و بدنبال پیگیری های اجرا شده، درخواست ما آن است که برای 300 نفر از کادر درمانی فعال در مبارزه با بیماری در استان، اولویت استخدامی در نظر گرفته گردد.

وی ادامه داد: همچنین برای تامین منابع کافی درجهت تکمیل پروژه های سلامت محور، کارگروهی از سال گذشته فعال شده و نیز در ماه گذشته نتایج اقدامات مورد آنالیز نهاده شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1281

به "خبرنگاران استاندار: دولت در 6 ماه اخیر 330 میلیارد تومان به حوزه درمان گیلان یاری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: دولت در 6 ماه اخیر 330 میلیارد تومان به حوزه درمان گیلان یاری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید