حمایت حزب الله لبنان از تصمیم نخست وزیر برای تعلیق پرداخت بدهی های خارجی

به گزارش بیباپ، حزب الله از تصمیم دولت لبنان در به تعلیق در آوردن پرداخت بدهی اوراق قرضه اروپایی استقبال کرد.

حمایت حزب الله لبنان از تصمیم نخست وزیر برای تعلیق پرداخت بدهی های خارجی

به گزارش ، نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله از تصمیم دولت لبنان در به تعلیق در آوردن پرداخت بدهی اوراق قرضه اروپایی استقبال کرد.

بر این اساس، شیخ علی دعموش، نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: تصمیم دولت در عدم پرداخت این اوراق و تغییر ساختار بدهی ضرر های کمتری نسبت به پرداخت آن دارد، زیرا پرداخت بدهی به همراه عدم ایجاد راه حلی جهت نقدینگی منجر به ورشکستگی، رفتن به سمت صندوق بین المللی پول و تسلیم شدن در برابر شرایط آن است.

وی اضافه نمود: صندوق بین المللی پول شرایطی برای یاری به لبنان دارد، اما این شرایط خارج از تحمل ملت لبنان است. از جمله شرایط مذکور مالیات بیست درصدی، خصوصی سازی سازمان ها و امثال آن است.

شیخ علی دعموش در ادامه بر حمایت از دولت تأکید کرد و از تمام قوای سیاسی و ملت لبنان خواست با دولت همکاری و از آن حمایت نمایند.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله نیز پیش تر با شروط صندوق بین المللی پول برای حل بحران مالی لبنان مخالفت نموده و گفته بود باید طرح هایی ارائه گردد که در توان لبنان باشد.

حسان دیاب، نخست وزیر لبنان شنبه شب بعد از جلسه با میشل عون، رئیس جمهور و نبیه بری، رئیس مجلس این کشور و پس از ملاقات با اعضای کابینه اش اظهار داشت در راستای بهبود اوضاع مالی لبنان پرداخت بدهی اوراق قرضه به شرکت های خارجی (یوروپوند) را به حال تعلیق درخواهد آورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 955

به "حمایت حزب الله لبنان از تصمیم نخست وزیر برای تعلیق پرداخت بدهی های خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت حزب الله لبنان از تصمیم نخست وزیر برای تعلیق پرداخت بدهی های خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید