جانسون خواستار توافقی بدون پایبندی به استانداردهای اروپایی است

به گزارش بیباپ، نخست وزیر انگلیس اعلام نموده است که در مذاکرات پسا برگزیت با اتحادیه اروپا خواستار دستیابی به توافقی بدون پایبندی به قواعد و استانداردهای اروپایی است.

جانسون خواستار توافقی بدون پایبندی به استانداردهای اروپایی است

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با قیمت تورهای ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان تی وی آلمان، بعد از وقوع برگزیت در 31 ژانویه (یازده بهمن ماه) مذاکرات درباره توافق تجاری جدید با اتحادیه اروپا شروع می گردد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس خواستار توافقی بدون استانداردهای اروپایی در زمینه های حمایت از محیط زیست، حقوق کارگران و یاری های مالی است.

بوریس جانسون نمی خواهد به صورت قراردادی موظف به رعایت موازین و استانداردهای اروپایی در این زمینه ها باشد. رسانه ها با استناد به سخنان از قبل منتشر شده جانسون برای یک سخنرانی در برابر کارآفرینان و بازرگانان این خبر را منتشر نموده اند.

نخست وزیر انگلیس می خواهد در این سخنرانی اهداف مذاکره ای خود را در گفتگوهای پیش رو با اتحادیه اروپا درباره روابط آینده ارائه دهد.

جانسون اعلام نموده است که برای انگلیس دلایل کمی وجود دارد که به خاطر توافق تجارت آزاد با اتحادیه اروپا قواعد و استانداردهای این اتحادیه را مانند دیگر کشورهای عضو آن رعایت کند.

انگلیس آدینه شب به وقت محلی در تاریخ 31 ژانویه (11 بهمن ماه) رأس ساعت 23:00 به وقت گرینویچ پس از سه سال و نیم کشمکش و دعوای سیاسی بر سر برگزیت، رسماً به کار خود در اتحادیه اروپا انتها داد. همزمان با اعلام برگزیت، هزاران نفر از هواداران آن مقابل مجلس در مرکز لندن تجمع نموده این اتفاق مهم را کنار هم جشن گرفتند.

پس از این رویداد تاریخی، مرحله گذار 11 ماهه از امروز (اول فوریه) تا انتها امسال میلادی (21 دسامبر سال 2020) شروع شده است و کشور انگلیس در این دوره گذار می تواند به عنوان یکی از اعضای بازار مشترک اتحادیه اروپا باقی بماند، اما طبق قانون، هرگونه طول دادن دوره گذار فراتر از انتها سال 2020 ممنوع است. انگلیس در دوران گذار پسابرگزیت همچنان در بازار داخلی و اتحادیه گمرکی اروپا باقی خواهد ماند.

اینک انگلیس بعد از سه سال و اندی کشمکش سیاسی غزل خداحافظی از اتحادیه اروپا را خوانده و به عنوان اولین عضو، این تشکل را بعد از 47 سال ترک نموده است، با این حال، هزاران انگلیسی که خارج از این کشور زندگی می نمایند و هزاران شهروند اروپا که در انگلیس به سر می برند به روشنی نمی دانند دقیقاً چه در انتظارشان است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 748

به "جانسون خواستار توافقی بدون پایبندی به استانداردهای اروپایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانسون خواستار توافقی بدون پایبندی به استانداردهای اروپایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید