تعاونی های توسعه عمران شهرستان فرصتی جدی برای توسعه فرهنگ تعاون هستند

به گزارش بیباپ، معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعاونی های توسعه و عمران در شهرستان ها، فرصتی جدی برای سرمایه گذاری در مناطق مختلف و توسعه فرهنگ تعاون است که در همه کشور به ویژه آذربایجان غربی باید در این باره اهتمام ویژه ای صورت گیرد.

تعاونی های توسعه عمران شهرستان فرصتی جدی برای توسعه فرهنگ تعاون هستند

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمد کبیری در سفر به استان آذربایجان غربی در جلسه آنالیز مسائل و مسائل تعاونی های استان که با حضور محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی برگزار گردید، گفت: در راستای فعالیت این تعاونی ها، فرمانداران پروژه نیمه تمام یا اقتصادی را معرفی می نمایند و پس از آنالیز و جذب منابع مردمی، صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاونی ها تا سقف 300 میلیارد ریال تا 2 سال اصل این سرمایه گذاری را تضمین می نماید.

کبیری با بیان این که در جهت یاری به اجرای پروژه های تعاونی ها، سه هزار و 900 میلیارد ریال تسهیلات برای این بخش در کشور در نظر گرفته شده است، اعلام کرد: برای تامین اقتصادی خرد تضمین شده و فعالیت هرچه بهتر تعاونی ها، هم مدیران حوزه های مرتبط و هم فرمانداران باید اقدامات لازم را انجام دهند تا از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده گردد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که راه اندازی این تعاونی ها می تواند در تامین منابع اقتصادی برای توسعه شهرستان ها بسیار موثر باشد، توضیح داد:

به منظور ارتقای فرایند نظارت بر کارکرد تعاونی ها در کشور، اعتبار بخش نظارت و حسابرسی در امسال 12 برابر شده است.

کبیری ادامه داد: بیشتر مسائل تعاونی ها در حال حاضر، به خاطر نبود شفافیت نظام مند با وجود فراهم بودن بستر قانونی است.

مطابق قانون تأسیس شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی حداقل تعداد اعضا جهت ثبت تعاونی باید به میزان نیم درصد جمعیت آن شهرستان بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1655

به "تعاونی های توسعه عمران شهرستان فرصتی جدی برای توسعه فرهنگ تعاون هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعاونی های توسعه عمران شهرستان فرصتی جدی برای توسعه فرهنگ تعاون هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید