تزازیت 3835 کامیون مشتقات نفتی به کشور افغانستان

به گزارش بیباپ، به گزارش خبرنگاران، محمد علی خاشی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به ترانزیت مشتقات نفتی به کشور افغانستان گفت: در 9ماه گذشته از مرز استان سه هزار و 835 کامیون به وزن 95 میلیون و 314 هزار و 277 کیلوگرم مشتقات نفتی از کشور های عراق، سوریه و امارات به کشور افغانستان ترانزیت شد.

تزازیت 3835 کامیون مشتقات نفتی به کشور افغانستان

وی اضافه کرد: ترانزیت کامیون به کشور افغانستان از بازارچه ماهیرود خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد کامیون 51 درصد و از نظر وزن 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

ارائه خدمات گمرکی به 16 هزار مسافر در فرودگاه بیرجند

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال به هشت هزار و 76 مسافر ورودی فرودگاه بین المللی بیرجند خدمات گمرکی و تشریفات امور گمرکی داده شده است، توضیح داد: مسافرین ورودی فرودگاه بیرجند نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد:همچنین در این مدت به هشت هزار 214 مسافر خروجی از فرودگاه بیرجند خدمات گمرکی و تشریفات امور گمرکی ارائه شده است که مسافرین خروجی از فرودگاه بیرجند نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.

خاشی ادامه داد:در 9 ماه گذشته به هزار و 972 مسافر ورودی و هزار و 260 مسافر خروجی به وسیله گمرک ماهیرود خدمات گمرکی ارائه و تشریفات امور گمرکی اجرا شده است.

صادرات 4 هزار دلار امانات پستی از خراسان جنوبی

وی با اشاره به صادرات امانات پستی از خراسان جنوبی نیز گفت: از ابتدای امسال 90 فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش چهار هزار و 560 دلار در گمرک خراسان جنوبی تشکیل شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی، وزن اظهارنامه های صادراتی امانات پستی خراسان جنوبی را 523 کیلو گرم اعلام کرد و گفت: این صادرات از نظر تعداد اظهار نامه 23 درصد، از نظر ارزش 32 درصد و از نظر وزن 102 درصد رشد داشته است.

وی مهمترین صادرات امانات پستی خراسان جنوبی را خشکبار، زعفران، ادویه، آجیل، عناب و پسته برشمرد.

خاشی اعلام کرد:در 9ماهه گذشته 93 فقره اظهارنامه وارداتی امانات پستی در گمرکات خراسان جنوبی تشکیل شده که ارزش این امانات 10 هزار و 523 دلار بوده است.

وی اضافه کرد: وزن اظهارنامه های وارداتی به خراسان جنوبی 242 کیلو گرم بوده است که از نظر تعداد اظهارنامه 90 درصد، از نظر ارزش 399 درصد و از نظر وزن 56 درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی عمده اقلام وارداتی امانات پستی به خراسان جنوبی را پوشاک، دارو و کتاب دانست و توضیح داد: مبداء و مقصد امانات پستی وارداتی و صادراتی به کشور های آمریکا، انگلستان، کانادا، آلمان، اتریش، هند و چین بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 512

به "تزازیت 3835 کامیون مشتقات نفتی به کشور افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزازیت 3835 کامیون مشتقات نفتی به کشور افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید