تاکایف پیروز قطعی انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان خواهد بود

به گزارش بیباپ، کارشناس سیاس قزاق با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان گفت: قاسم تاکایف رئیس جمهور موقت و کاندیدای حزب نورآتن این کشور بدون شک در انتخابات پیروز می شود.

تاکایف پیروز قطعی انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان خواهد بود

اندری چباتیری اف کارشناس مسائل سیاسی و رئیس مرکز تحلیلی آلترناتیو در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان گفت: در این کشور جای هیچ گونه تحولات غیرقابل پیش بینی از جمله پیروزی کاندیداهای اپوزیسیونی وجود ندارد بنابراین قاسم تاکایف رئیس جمهور موقت این کشور رئیس جمهور آینده خواهد بود.

وی گفت: رئیس جمهور موقت قزاقستان حتما در انتخابات ریاست جمهوری پیروز خواهد شد زیرا سیستم دولتی قزاق طوری است که مقامات عالی رتبه تمام تحولات را مشخص می کنند بنابراین معرفی تاکایف به عنوان کاندیدای حزب نور آتن توسط نورسلطان نظربایف رئیس جمهور سابق قزاقستان به معنای پیروزی وی در انتخابات می باشد.

این کارشناس سیاسی شرح داد: تصمیم های کلیدی مانند مشخص رئیس جمهور بعدی قبلا گرفته شده و برگزاری انتخابات تنها یک اقدام رسمی برای قانونی بودن ریاست تاکایف می باشد زیرا در قزاقستان جا برای هیچ گونه تحولات غیرقابل پیش بینی از جمله پیروزی کاندیداهای اپوزیسیونی وجود ندارد.

رئیس مرکز تحلیلی قزاقی اضافه نمود: تاکایف یک فرد سیاسی است و ارتباطی با گروه های مختلف از جمله سیاستمداران، تجار و دیگر افراد ندارد، بنابراین وی مورد انتخاب نظربایف قرار گرفت.

چباتیری اف تأکید کرد: اگر به جای تاکایف کننده یکی از گروه های سیاستمداران به عنوان جانشین نظربایف اعلام می شد درگیری جدی در بین نخبگان سیاسی رخ می داد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر تاکایف سابقه کاری غنی و شهرت خوبی در عرضه بین المللی دارد و این عامل نیز در مذاکرات با شرکای قزاقستان مهم می باشد.

این کارشناس سیاسی گفت: همچنین تعداد زیادی از شهروندان قزاقستان داوطلبانه به تاکایف رأی خواهند داد تا ثبات سیاسی، قوانین و روند فعلی در کشور حفظ شود، یعنی نه تنها نخبگان بلکه بخش بزرگی از تجار و مردم برای جلوگیری از تغییر وضعیت از جمله وقوع انقلاب رنگی، تقسیم قدرت بین گروه های مختلف و غیره از وی حمایت می کنند.

چباتیری اف خاطر نشان کرد: البته گروه هایی شامل جوانان وجود دارند که درخواست تغییر سیستم سیاسی و اصلاحات جدی دارند اما تعداد آنان کم می باشد.

وی اضافه نمود: تجمع های اعتراضی اخیر از جمله برای حمایت از حقوق مادران و وام گیرندگان تنها با هدف ترساندن دولت برگزار گشت زیرا برگزارکنندگان به خوبی درک می کنند فقط در دوره تبلیغات انتخاباتی درخواست های آنها برآورده می شود.

کارشناس قزاق شرح داد: در بین کاندیداهای دیگر امیرجان کاسان اف سیاستمدار اپوزیسیونی بسیار فعال است، وی سابقه کاری غنی در سیستم دولتی و جنبش های اپوزیسیونی دارد که با اشاره به فعالیت های اپوزیسیونی وی می توان گفت که کاسان اف یک کاندیدای ضددولتی می باشد.

وی گفت: دیگر سیاستمداران تنها کاندیدا هستند و کنندگان این احزاب یا جنبش های سیاسی با دولت فعلی همکاری دارند.

چباتیری اف گفت: در حال حاضر تشکیل تیم رئیس جمهور جدید در حال انجام است و به تدریج سفرای قزاقستان در کشورهای مختلف تغییر کرده و خانه تکانی داخلی در این کشور پس از انتخابات آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 232

به "تاکایف پیروز قطعی انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکایف پیروز قطعی انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید