برگزاری نشست ملی با مشارکت تمام گروه های سیاسی الجزایری

به گزارش بیباپ، احزاب و گروه های سیاسی مخالف نظام بوتفلیقه برای دستیابی به یک راه چاره سیاسی جهت برون رفت الجزایر از بحران کنونی اعلام کردند: یک نشست ملی با مشارکت تمام گروه های سیاسی مدنی منهای عناصر وابسته به نظام سابق برگزار خواهد شد.

برگزاری نشست ملی با مشارکت تمام گروه های سیاسی الجزایری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، احزاب و گروه های سیاسی معارض الجزایر، مخالف باقی ماندن عناصر نظام عبدالعزیز بوتفلیقه در ساختار قدرت این کشور هستند. به همین دلیل، دو بار زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری الجزایر به تعویق افتاده است. چندی قبل ارتش از احزاب و گروه های معارض خواست طرح ها و پیشنهادهای خود را برای برون رفت کشور از بحران کنونی ارائه دهند.

احزاب و گروه های سیاسی معارض الجزایری که تحت عنوان نیروهای تغییر و حمایت از قیام مردمی هستند، دیروز در خاتمه نهمین نشست خود با انتشار بیانیه ای اعلام کردند: به منظور دستیابی به یک راهکار سیاسی برای خاتمه دادن به بحران کنونی کشور، نشستی با مشارکت تمام گروه های سیاسی مدنی به جز عناصر وابسته به نظام عبدالعزیز بوتفلیقه برگزار خواهد شد چرا که این عناصر عامل ایجاد بحران کنونی در الجزایر هستند.

به نوشته روزنامه العربی الجدید، در این بیانیه با تاکید بر اجرایی شدن خواسته های مردم الجزایر آمده است : در این نشست احزاب و شخصیت های سیاسی مدنی درخصوص ساختار سیاسی آینده کشور به توافق خواهند رسید. در این نشست، نام افراد برای تشکیل هیات ریاستی، دولت و هیات نظارت بر انتخابات معین و به ارتش پیشنهاد می گردد.

معارضان الجزایری در بیانیه خود تاکید کردند: در این نشست هرطرحی که به خواسته ها و مطالب مردم الجزایر پاسخ مثبت دهد، مورد آنالیز قرار خواهد گرفت و ما معتقدیم که گفت و گو پایه و اساس برون رفت کشور از بحران کنونی است.

این معارضان هرگونه مذاکره با عبدالقادر بن صالح رئیس مجلس و جانشین رئیس جمهور الجزایر و نور الدین بدوی نخست وزیر این کشور را رد کردند چرا که آنان را از عناصر باقی مانده نظام بوتفلیقه می دانند.

درهمین حال، عبدالله جاب الله رهبر حزب عدالت و توسعه الجزایر در نهمین نشست احزاب و گروه های سیاسی معارض این کشور گفت: خواست احزاب و گروه های سیاسی معارض همان خواست مردمی است. یعنی تمام عناصر وابسته به نظام سابق باید از قدرت کناره گیری نمایند لذا پیشنهاد ما این است که در دوره انتقالی باید یک هیات ریاستی تشکیل گردد که تمام اعضای آن از شخصیت های ملی و مورد قبول باشند. این هیات بسترهای لازم را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فراهم خواهد نمود.

معارضان سیاسی مجموعه ای از احزاب و گروه های الجزایری هستند که از جمله آنها می توان به حزب عدالت و توسعه ، جنبش سازندگی و جامعه صلح اشاره نمود. آنها از بزرگترین احزاب و گروه های اسلامگرا در الجزایر محسوب می شوند. حزب پیشقراولان آزادی ، آزادی و عدالت ، تجمع برای فرهنگ و دموکراسی، جنبش النهضه و اتحاد دموکراتیک از دیگر احزاب و گروه های معارض هستند که در کنار 13 اتحادیه صنفی شغلی به مخالفت علیه نظام بوتفلیقه برخاستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 199

به "برگزاری نشست ملی با مشارکت تمام گروه های سیاسی الجزایری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نشست ملی با مشارکت تمام گروه های سیاسی الجزایری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید