برگزاری مجدد انتخابات در 5 استان تایلند

به گزارش بیباپ، خبرنگاران: رسانه های خبری تایلند امروز از برگزاری مجدد انتخابات در 5 استان این کشور که به دلیل تظاهرات معترضان رأی گیری در آنها انجام نشده بود، خبر دادند.

برگزاری مجدد انتخابات در 5 استان تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، رسانه های خبری تایلند امروز (یکشنبه) از برگزاری مجدد انتخابات در 5 استان این کشور که به دلیل تظاهرات معترضان انتخابات در آنها انجام نشده بود، خبر دادند.

این در حالی است که برگزاری مجدد انتخابات در استان هایی که قرار بود در ماه آوریل برگزار گردد، به دلیل تاخیر در حکم دادگاه فعلا به حالت تعلیق درآمده است.

در انتخابات 2 فوریه معترضان دولت تایلند اجازه رای دادن به میلیون ها نفر را ندادند و 10 درصد صندلی های اخذ رای تعطیل شد. دولت تایلند از روز 22 ژانویه به مدت 60 روز وضعیت فوق العاده در شهر بانکوک اعلام نموده است ولی معترضان همچنان به اعتراضات خیابانی ادامه می دهند.

اعتراضات تایلند از نوامبر گذشته زمانی شروع شد که دولت این کشور تصمیم گرفت با اجرای عفو عمومی زمینه بازگشت تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق این کشور و برادر نخست وزیر را به تایلند آماده کند. وی به اتهام فساد اقتصادی به زندان محکوم شده ولی بدون گذراندن دوران محکومیت خود اکنون در خارج از کشور زندگی می نماید.

اعتراضات اخیر تایلند از سال 2010 میلادی تاکنون بی سابقه بوده است. اعتراضات سال 2010 میلادی نیز با سرکوب ارتش روبرو شد و حداقل 91 کشته برجا گذاشت.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 467

به "برگزاری مجدد انتخابات در 5 استان تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مجدد انتخابات در 5 استان تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید