امکان لغو بیشتر محدودیت های کرونایی در روسیه در بهار

به گزارش بیباپ، شهردار پایتخت روسیه با اشاره به بهبود کلی شرایط اپیدمیک در سراسر کشور، گفت: در صورت ادامه شرایط پایدار فرایند شیوع کرونا، لغو بخش اعظم محدودیت های در حال انجام در اواسط فصل بهار در شهر مسکو ممکن خواهد بود.

امکان لغو بیشتر محدودیت های کرونایی در روسیه در بهار

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، سرگئی سوبیانین شهردار مسکو اعلام نمود که بیشتر محدودیت های به اجرا گذاشته شده در پایتخت در جریان شیوع عفونت ویروس کرونا، ممکن است در ماه مه (فروردین-اردیبهشت سال آینده) لغو شوند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سوبیانین در یک برنامه تلویزیونی در این باره گفت: اگر فرایند کاهش موارد ابتلای جدید به بیماری کووید-19 همچنان حفظ گردد، من فکر می کنم که می توان بیشتر محدودیت ها را در ماه مه لغو کرد.

شهردار مسکو پیش بینی کرد که شرایط اپیدمیک در سراسر روسیه تا تابستان رو به عادی شدن خواهد گذاشت، هرچند نمی توان گفت که اوضاع در سایر کشورها به چه صورت خواهد بود.

این مقام همچنین یادآور شد که شرایط شیوع عفونت ویروس کرونا در شهر مسکو بطور پایداری در حال بهبود است و سطح بیماری به شاخص های ماه سپتامبر سال گذشته (میلادی) کاهش یافته است. وی در عین حال گفت، با وجود بهبود اوضاع، هنوز زود است درباره لغو محدودیت رویدادهای جمعی در پایتخت صحبت کرد و به افراد سالمند و در معرض خطر توصیه کرد که همچنان در خانه بمانند.

در خبر دیگری گزارش شده که میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه اعلام نموده که شروع واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا در کشور، تأثیر مثبتی بر فرایند توسعه بیماری کووید-19 در روسیه داشته و بهبود اوضاع کاملاً مشهود است.

وزیر بهداشت گفت که ویروس کرونا در روسیه در حال عقب نشینی است و تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها عملاً به یک سوم کاهش یافته اند.

به گفته مقامات مسئول، پیش بینی شده که تا خاتمه فصل تابستان، بیش از 60 درصد از شهفرایندان روسی در برابر ویروس کرونا واکسینه شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1836

به "امکان لغو بیشتر محدودیت های کرونایی در روسیه در بهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان لغو بیشتر محدودیت های کرونایی در روسیه در بهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید