افزایش تنش های دیپلماتیک بین چین و برزیل بر سر کرونا

به گزارش بیباپ، یک مقام ارشد دیگر دولت برزیل هم سیاست ها و تدابیر چین را در ارتباط با بحران شیوع کروناویروس مورد حمله قرار داده و باعث تیره تر شدن هرچه بیشتر روابط دیپلماتیک میان دو کشور شد.

افزایش تنش های دیپلماتیک بین چین و برزیل بر سر کرونا

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، آبراهام وینترائوب، وزیر آموزش برزیل در پستی در توئیتر شرکتهای چینی فراوری کننده تجهیزات پزشکی را متهم به سودجویی از بحران همه گیری کروناویروس کرد.

او با این حال بعدا این پست را حذف کرد اما در متن آن نوشت، کرونا به چین یاری کرد تا بر دنیا مسلط گردد. او در این پستش همچنین با یک کاریکاتور لهجه چینی را مسخره کرد.

سفارت چین در برزیل که ماه گذشته میلادی با پسر ژایر بولسونارو، رئیس جمهور این کشور به دلیل حملات وی به شیوه مدیریت کروناویروس توسط چین و مقایسه این مدیریت با مدیریت بحران چرنوبیل توسط شوروی سابق جدال لفظی پیدا کرد، با صدور بیانیه ای اظهارنظرهای اخیر وزیر آموزش برزیل را محکوم کرد.

سفارت چین در بیانیه خود بیان کرد: این صحبتهای کاملا پوچ و نفرت انگیزی که نژادپرستانه و دارای اهداف غیرقابل بیان هستند، سبب تاثیرات منفی بر فرایند توسعه سالم روابط دو جانبه دو کشور شده اند.

وزارت آموزش برزیل از اظهارنظر درباره این مناقشه خودداری کرد و وینترائوب نیز به درخواست برای اظهارنظر پاسخ نداد.

این وزیر برزیلی در یک مصاحبه رادیویی با این حال گفت که نژادپرست نیست. او بار دیگر حملاتش به چین را از سر گرفته و فراوریکننده های چینی را به سودجویی متهم کرد.

او اظهار کرد، تنها در صورتی از بابت صحبتهایش عذرخواهی می نماید که حجم قابل توجهی از دستگاه های حمایت تنفسی موسوم به ونتیلاتور به بیمارستانهای دانشگاه های علوم پزشکی برزیل تحویل داده گردد.

او گفت: آنها را مجبور به تحویل 1000 دستگاه ونتیلاتور به بیمارستانهای من کنید و بعد من به سفارت چین می روم و میگویم که من یک احمق هستم!

بحران شیوع ویروس بیماری کووید 19 روابط چین و برزیل را تحت الشعاع قرار داده است. وینترائوب جزو آن دسته از مشاوران بولسونارو در کنار کسانی همچون پسر رئیس جمهور و وزیر امور خارجه این کشور است که خواهان نزدیکتر شدن این کشور به آمریکا و در پیش دریافت احتیاط بیشتر در روابط با چین شده اند.

چند روز پیش وزیر آموزش برزیل چین را متهم به بی اعتنایی به سفارش های برزیل برای دریافت تجهیزات پزشکی به هنگام عزیمت 20 هواپیمای ترابری آمریکا به این کشور برای خریداری همان محصولات مدنظر برزیل کرد.،ایسنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 909

به "افزایش تنش های دیپلماتیک بین چین و برزیل بر سر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تنش های دیپلماتیک بین چین و برزیل بر سر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید