اعلام تعداد متقاضیان واجد شرایط مسکن ملی

به گزارش بیباپ، خانه دار شدن 400 هزار خانوار در دولت تدبیر و امید هدف از اجرای طرح مسکن ملی است بعد از ثبت نام در مرحله اول طرح اقدام ملی دوشنبه 14 بهمن برای متقاضیان مسکن ملی پیامک ارسال می گردد.

اعلام تعداد متقاضیان واجد شرایط مسکن ملی

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

خبرنگاران-معصومه حق جو: 18 آذرماه امسال که اولین مرحله ثبت نام مسکن ملی شروع شد، متقاضیان 538 شهر از سراسر کشور در این طرح شرکت کردند. در بعضی استان ها مانند لرستان در همان ساعت نخست، ظرفیت ثبت نام تکمیل شد. 2 دی ماه با انتها یافتن مهلت ثبت نام، 233 هزار و 822 نفر ثبت نام نموده بودند. در حال حاضر مرحله اول آنالیز شرایط متقاضیان با آنالیز اطلاعات مربوط به سوابق مالکیت شخصی، استفاده از یارانه و یاری های دولتی در حوزه زمین و مسکن و استفاده از تسهیلات بانکی خرید یا ساخت مسکن به اتمام رسیده است.

طبق گفته محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی دوشنبه، 14 بهمن برای متقاضیان مسکن ملی پیامک ارسال خواهد شد. به گفته محمودزاده پذیرش در این مرحله به عنوان پذیرش قطعی قلمداد نمی گردد.

پروانه اصلانی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن هم بیان نموده پذیرفته شدگان غیر قطعی این مرحله با پیامکی که دریافت می نمایند باید به ادارات کل، شرکت عمران شهرهای جدید و یا بنیاد مسکن، بسته به محلی که ثبت نام نموده اند مراجعه و با تشکیل پرونده، مراحل ثبت نام را تکمیل نمایند.

طبق آنالیز های صورت گرفته، فرم ج 42 درصد افرادی که ثبت نام نموده بودند، قرمز بود. ممکن است متقاضی فرم ج سبزرنگ داشته باشد ولی از سابقه 5 سال سکونت برخوردار نبوده یا قبلا خانه ای خریداری نموده باشد یا برعکس، فرم ج قرمزرنگ باشد ولی زمینی خریداری ننموده باشد. در این حالت برای اثبات این که زمینی خریداری ننموده باید کارهای اداری مربوطه را انجام دهد تا این موضوع ثابت گردد. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم از سال 1384 به بعد اعلام می نماید خانه ای به نام متقاضی ثبت شده یا خیر. مدارکی که نشان دهنده 5 سال سکونت متقاضی باشد هم باید به صورت حضوری تحویل داده گردد.

اگر 233 هزار و 822 نفری که ثبت نام کردند روال اداری را طی ننمایند یا واریز خود را در مهلت مقرر انجام ندهند از فهرست واجدان شرایط حذف خواهند شد. احتمال این که 58 درصدی که تا به امروز واجد شرایط شناخته شده اند، ریزش داشته باشد هم دور از ذهن نیست.

وزارت راه و شهرسازی با دستگاه هایی همچون آموزش و پرورش، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، وزارت دفاع، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تفاهم نامه دارد. اگر این دستگاه ها زمین داشته باشند با تفاهم نامه ای که با وزارت راه و شهرسازی منعقد می نمایند، می توانند برای متقاضیان مسکن ملی که جزو کارکنانشان هستند، ساخت وساز نمایند. از طرفی، دستگاه مربوطه می تواند پیگیر امور باشد، بنابراین عملیات ساخت، سریع تر پیش خواهد رفت.

در طرح اقدام ملی مسکن قرار است 400 هزار واحد مسکونی ارزان قیمت ساخته گردد که برخلاف طرح مسکن مهر، به صورت انبوه در زمین های خارج از شهر ساخته نمی گردد بلکه زمین های دولتی واقع در محدوده شهری در اختیار انبوه سازان قرار می گیرند. بعد از معرفی متقاضیان به انبوه سازان و عقد قرارداد، ساخت خانه ها در مناطق شهری شروع خواهد شد.

  • ساخت 50 هزار خانه برای اقشار کم درآمد در ترکیه
  • فاز پنجم ثبت نام اقدام ملی مسکن در 109 شهر درحال انجام است
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 787

به "اعلام تعداد متقاضیان واجد شرایط مسکن ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام تعداد متقاضیان واجد شرایط مسکن ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید