اعتراضات خشونت بار طرفداران ترامپ علیه محدودیت های کرونایی

به گزارش بیباپ، گروهی از هواداران ترامپ در اعتراض به محدودیت های کرونایی در مرکز ایالات اورگن تظاهرات برپا کردند و در نهایت با نیرو های امنیتی درگیر شدند.

اعتراضات خشونت بار طرفداران ترامپ علیه محدودیت های کرونایی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که ریاست جمهوری دونالد ترامپ، روز های پایانی خود را طی می نماید، هواداران وی همچنان به مناسبت های مختلف به تظاهرات های خود ادامه می دهند.

کلیپ های ویدئویی که در شبکه های اجتماعی قرار گرفته است، گروهی از هواداران رئیس جمهور آمریکا را در سلم مرکز ایالت اورگن نشان می دهد که روز گذشته (آدینه) در اعتراض به محدودیت های کرونایی تجمع برگزار کردند.

گروهی از سازمان دهندگان اعتراضات اورگن از معترضان آمریکایی درخواست نموده بودند که ماسک های خود را در تجمع مقابل کنگره ایالتی از صورت بردارند.

گزارش ها حاکی از آن است که معترضان آمریکایی متشکل از گروه های راست گرا از جمله زنان حامی ترامپ در اورگن، پراود بویز (پسران مغرور) و دیگر هواداران ترامپ در اعتراض به قوانین فرماندار این ایالت برای محدود کردن کسب و کار ها به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، مقابل ساختمان کنگره ایالتی تظاهرات برپا کردند و خواهان بازگشایی کسب و کار ها شدند.

با اینحال، کیت براون فرماندار اورگن به شهروندان این ایالت هشدار داده است که در صورت امتناع از پایبندی به محدودیت های کرونایی، با جریمه های سنگین روبرو خواهند بود.

عصر روز گذشته اعتراضات علیه محدودیت های کرونایی در پایتخت اورگن شروع شد و این تظاهرات تا شب گذشته به وقت محلی ادامه داشت و گرچه در ابتدا به صورت آرام برگزار گردید، سپس به خشونت کشیده شد.

بعضی تصاویر ویدئویی منتشر شده در فضای مجازی، نیرو های پلیس اورگن را در حال شلیک گاز فلفل به سمت جمعیت معترضان نشان می دهد.

از طرف دیگر معترضان نیز شعار هایی در حمایت از ترامپ و علیه فرماندار اورگن سردادند و همچنین ضمن آنکه نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را غیرقانونی اعلام نمودند، از فرماندار ایالت خود خواستند تا هرچه سریعتر محدودیت های کرونایی را لغو کند.

پلیس سلم با تداوم اعتراضات، اعلام نمود که تجمع معترضان غیرقانونی است و معترضان نیز در پاسخ نیرو های پلیس را بزدل توصیف کردند.

محدودیت های کرونایی در بسیاری از ایالات آمریکایی در حالی ادامه دارد که طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تا به امروز 20 میلیون و 136 هزار و 768 نفر از مردم آمریکا به کرونا آلوده شده اند و از آن میان 347 هزار و 870 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

اوایل دی ماه نیز، گروهی از معترضان آمریکایی در اعتراض به محدودیت های کرونایی تظاهرات برپا کردند که به خشونت کشیده شد و گروهی به سمت ساختمان کنگره ایالتی اورگن حمله ور شدند و در جریان آن چهار نفر از معترضان بازداشت شدند.

این اولین بار نیست که معترضان آمریکایی که بیشتر آن ها از هواداران ترامپ هستند، علیه محدودیت های مرتبط با کرونا تظاهرات برپا می نمایند و پیش از این نیز در ایالات میشیگان، اوهایو، کارولینای شمالی، مینه سوتا، یوتا، ویرجینیا، کنتاکیف ویسکانسین، مریلند، آیداهو، ایندیانا، تگزاس، آریزونا، کلرادو، مونتانا، واشنگتن، نیوهمپشایر و پنسیلوانیا اعتراضات گسترده ای علیه محدودیت های کرونایی برگزار گردیده بود که بیشتر سازماندهندگان این اعتراضات، فعالان محافظه کار، هواداران ترامپ و حامیان حق حمل اسلحه بودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1684

به "اعتراضات خشونت بار طرفداران ترامپ علیه محدودیت های کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات خشونت بار طرفداران ترامپ علیه محدودیت های کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید