ازبحران بهداشتی تا بحران اقتصادی اسپانیا با شیوع کرونا

به گزارش بیباپ، شیوع گسترده ویروس کرونا که در هفته های اخیر اسپانیا را با بحران بهداشتی روبرو کرده، با سقوط بی سابقه 5.2 درصدی در سه ماهه ابتدایی 2020 بر اقتصاد این کشور نیز سایه افکنده است.

ازبحران بهداشتی تا بحران اقتصادی اسپانیا با شیوع کرونا

به گزارش روز پنج شنبه خبرگزاری افه، به دنبال شیوع گسترده بیماری همه گیر کووید-19 در اسپانیا، اقتصاد این کشور در سه ماهه ابتدایی سال 2020میلادی شاهد افت شدید 5.2 درصدی بوده که به زعم کارشناسان در تاریخ اسپانیا پس از بحران اقتصادی سه ماهه اول سال 2009، وقتی سقوط 2.6 درصدی حادث شد، این رقم تا به امروز بی سابقه بوده است.

براساس تازه ترین داده های موسسه ملی آمار اسپانیا (INE) از دلایل اصلی این افت شدید اقتصادی می توان به عوامل گوناگونی از قبیل، کاهش 7.5 درصدی در سرانه مصرف خانوارها، کاهش 3.5 درصدی در سرمایه گذاری های تجاری، کاهش 9.6 درصدی در بازار مسکن و همچنین افت 8.4 درصدی در بخش صادرات و واردات اشاره کرد.

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا نیز پیش تر در نشستی خبری گفت: سال جاری شاهد رکود عظیمی در اقتصاد خواهیم بود که پاسخ قاطعی از سوی اتحادیه اروپا را می طلبد.

اسپانیا که این روزها در جایگاه نخستین کشور درگیر با بیماری کووید-19 در قاره اروپا قرار گرفته است، در صورت تداوم شرایط هشدار و قرنطینه سراسری، سقوط بی سابقه 14 درصدی در اقتصاد و کاهش 81 درصدی فعالیت بخش گردشگری را تجربه خواهد کرد.

براساس جدیدترین داده های موسسه ملی آمار اسپانیا، این کشور در چهار ماهه اول سال جدید میلادی، با افزایش 14.4 درصدی در نرخ بیکاری روبرو شده، که طبق پیش بینی های اجرا شده این رقم تحت تاثیر گسترش بیماری کووید-19 و شرایط قرنطینه تا 21.7 درصد نیز در سال جاری رشد خواهد داشت.

بنابر آخرین آمارهای رسمی از وزارت بهداشت اسپانیا، تا به امروز در این کشور 236 هزار و 899 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده که 24 هزار و 275 نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1097

به "ازبحران بهداشتی تا بحران اقتصادی اسپانیا با شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ازبحران بهداشتی تا بحران اقتصادی اسپانیا با شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید