ادامه کوشش کشورها برای دستیابی به واکسن اسپوتنیک-5 روسیه

به گزارش بیباپ، بعد از آرژانتین، ونزوئلا، مجارستان و بلاروس - اکنون الجزایر، بولیوی و صربستان نیز نخستین محموله های واکسن اسپوتنیک-5 را از روسیه دریافت نموده و قصد دارند در اوایل سال نو میلادی، واکسیناسیون گروه پرخطر مردم در کشورهایشان را شروع نمایند.

ادامه کوشش کشورها برای دستیابی به واکسن اسپوتنیک-5 روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، سخنگوی دولت الجزایر شب گذشته بیان کرد که قراردادی برای تهیه واکسن اسپوتنیک-5 علیه ویروس کرونا با مقامات روسیه امضاء شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

به گفته این مقام دولتی، انستیتوی پاستور الجزایر پیش از این یک سری مذاکرات را با شرکت روسی فراوری کننده واکسن اسپوتنیک-5 انجا م داده بود و اکنون وزیر بهداشت الجزایر تأیید نموده که قراردادی برای خرید این واکسن منعقد شده است.

در اواسط ماه دسامبر (اواخر آذر ماه)، عبدالمجید طبون، رئیس جمهوری الجزایر به دولت این کشور دستور داد سریعاً در مورد تأمین واکسن ویروس کرونا از بازارهای خارجی تصمیم گیری کند تا واکسیناسیون گسترده مردم از اوایل ماه ژانویه سال آینده (میلادی) شروع گردد.

بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت الجزایر، تعداد کل موارد بیماری کوویدج-19 در این کشور از 99 هزار نفر فراتر رفته است که از این تعداد حدود 67 هزار مورد بهبود یافته و 2 هزار و 751 نفر جان خود را از دست داده اند.

در خبر دیگری نیز گزارش شده که دولت بولیوی 5 میلیون و 200 هزار دوز از واکسن اسپوتنیک-5 از روسیه خریداری نموده است. طبق اطلاعات رسانه های این کشور، بولیوی در ماه ژانویه 2021 ، 6 هزار دوز از این دارو را دریافت می نماید که برای واکسیناسیون افراد گروه های پر خطر استفاده خواهد شد. محموله نهایی واکسن روسی بین اواخر مارس و آوریل دریافت خواهد شد.

علاوه بر این، وزیر بهداشت صربستان نیز شب گذشته بیان کرد که نخستین محموله از واکسن روسی اسپوتنیک-5 به منظور واکسیناسیون شهروندان صربستانی علیه ویروس کرونا چهارشنبه به بلگراد تحویل داده شد. به گفته وی، انتظار می رود پس از سال نو میلادی استفاده از این واکسن روسی در این کشور شروع گردد. احتمالاً 5 هزار دوز از این دارو به صربستان ارسال شده است.

طی هفته گذشته تعیین گشت که کشورهای آرژانتین، ونزوئلا، مجارستان، بلاروس نیز نخستین محموله های واکسن اسپوتنیک-5 را از روسیه تحویل گرفته اند و بعضی کشورهای دیگر نیز در حال اجرا مذاکراتی با مقامات مسکو در این زمینه هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1582

به "ادامه کوشش کشورها برای دستیابی به واکسن اسپوتنیک-5 روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه کوشش کشورها برای دستیابی به واکسن اسپوتنیک-5 روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید