ادامه تظاهرات معترضان خشمگین بارسلون؛ بازداشت ده ها نفر و زخمی شدن 182 تن

به گزارش بیباپ، درگیری ها بین جدایی طلبان کاتالونیا و نیرو های پلیس، علاوه بر تعداد زیادی زخمی، بیش از یک میلیون یورو خسارت برجای گذاشت.

ادامه تظاهرات معترضان خشمگین بارسلون؛ بازداشت ده ها نفر و زخمی شدن 182 تن

به گزارش به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، درگیری ها بین جدایی طلبان کاتالونیا و نیرو های پلیس، علاوه بر تعداد زیادی زخمی، بیش از یک میلیون یورو خسارت برجای گذاشت.

بر این اساس، پنجمین روز اعتراضات در بارسلون سپری شد. پانصد هزار نفر از سراسر کاتالونیا به بارسلون آمده بودند تا علیه احکام سنگین صادره برای سران جدایی طلبان تظاهرات نمایند. این تظاهرات قرار بود آرام باشد؛ اما درگیری ها، اوضاع را به جنگ شهری مبدل کرد و عصر دیروز 182 نفر مجروح شدند.

این مطلب می افزاید: بارسلون دیشب شاهد یک شورش واقعی بود. مردم شاهد یک جنگ داخلی بین تندرو ها و نیرو های پلیس در مرکز شهر بودند. اشیای به آتش کشیده شده، خیابان ها را مسدود نموده بود. نیرو های پلیس به شلیک نارنجک های گاز اشک آور مبادرت می کردند. درگیری تا ساعت سه صبح ادامه داشت.

این درگیری آماری سنگین برجای گذاشت. 182 نفر زخمی و ده ها نفر بازداشت شدند. به نظر می رسد اوضاع به گونه ای نیست که بتوان گفت تنش ها به سرانجام خود نزدیک می شوند. خشونت ها دیشب به دیگر شهر های کاتالونیا مثل تاراگون و ژیرون نیز کشیده شد. شهرداری بارسلون خسارات تظاهرات اخیر را بیش از یک میلیون یورو ارزیابی نموده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 569

به "ادامه تظاهرات معترضان خشمگین بارسلون؛ بازداشت ده ها نفر و زخمی شدن 182 تن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه تظاهرات معترضان خشمگین بارسلون؛ بازداشت ده ها نفر و زخمی شدن 182 تن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید