اجرای 210 پروژه گردشگری در استان گیلان، برنامه های متنوع برای معرفی جاذبه های ایران در چین

به گزارش بیباپ، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: استان گیلان یکی از مناطق فوق العاده زیبا و گردشگرپذیر کشور است و خوشحالیم که عنوان کنیم بیش از 210 پروژه در حوزه گردشگری در گیلان در حال اجراست.

اجرای 210 پروژه گردشگری در استان گیلان، برنامه های متنوع برای معرفی جاذبه های ایران در چین

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، دکتر علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که به استان گیلان سفر نموده است، بعدازظهر امروز دوشنبه 19 مرداد 98، در حاشیه بازدید از موزه روستایی گیلان در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر توضیح داد: از 210 پروژه گردشگری استان گیلان، 41 پروژه ساخت هتل است که 10 پروژه از این تعداد نیز ساخت هتل های 4 و 5 ستاره است.

او اضافه کرد: پروژه های مذکور این نوید را می دهد که در سال های آینده بخش گردشگری در گیلان هر چه بیشتر رونق یابد. بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده، 90 درصد این پروژه ها در دولت دوازدهم به بهره برداری خواهد رسید و با بهره برداری از این پروژه ها زیرساخت های گردشگری در گیلان بیشتر خواهد شد و انشاءالله گیلان نقطه و سرآمدی برای گردشگری گردد.

دکتر مونسان در مورد موزه ها نیز مطرح نمود: موزه ها در کشور جزو مزیت های گردشگری هستند و ایران علاوه بر طبیعت بسیار متنوع و زیبایی که دارد جزو 10 کشور دارای پتانسیل گردشگری در جهان شناخته می گردد و همچنین به واسطه تاریخی بودن کشورمان، موضوعات فرهنگی و تاریخی از ویژگی هایی است که گردشگران خارجی به آن توجه دارند و موزه ها یکی از قطب های مهم بازدید گردشگران خارجی هستند.

رشد موزه ها در دولت تدبیر و امید

او اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید تعداد موزه های فعال کشور از 600 موزه عبور نموده است. موزه روستایی گیلان نیز با یک موضوع متفاوت به مباحث آداب و سنن مردمان گیلان می پردازد و آمار بازدید نمایندگان این موزه نیز آمار خوبی است.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: سایت موزه میراث روستایی گیلان سایت بزرگی است و از مدیر کل میراث فرهنگی گیلان درخواست می کنم که یاری نمایند تا سرمایه گذاران بخش خصوصی به این موزه ورود نمایند و شاهد سایت کاملی در کنار موزه باشیم و بتوانیم موضوعات متنوع گردشگری را به این فضای 285 هکتاری که پر از پتانسیل اقامت و تفریح گردشگران است اضافه کنیم.

او در پاسخ به سوالی در مورد تاثیر تحریم ها بر گردشگری کشور گفت: تحریم ها تا حدودی تاثیرگذار بوده است به ویژه در زمینه پروازها و خصوصا پروازهای مستقیم که یکی از مولفه های گردشگری خارجی و توسعه این گردشگری است، بعضی از پروازها قطع شد و بعضی دیگر کاهش یافت؛ اما خرسندیم که در سازمان میراث فرهنگی کشور از انتهای سال 96 که بحث تحریم ها و خروج از برجام توسط آمریکا مطرح شده بود، ستادی تشکیل شد و بر روی راهکارهای مختلفی در این خصوص اندیشه و فکر صورت گرفت و ما به موازات این بحث تمرکز را بر روی گردشگری منطقه ای را افزایش دادیم و کشورهای هدف گردشگری جدیدی را اضافه کردیم.

تاثیرات مثبت لغو ویزا

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اضافه کرد: اقدامات خوبی انجام شد به عنوان نمونه هزینه های ویزا کشور عراق صفر شد، با کشور عمان لغو ویزا یک طرفه شد و نتیجه این شد که سه ماهه نخست سال 98 در مقایسه با مدت مشابه در سال 97، از حدود 2700 گردشگر در سال گذشته به بیش از 12400 نفر در سال 98 از کشور عمان رسیده ایم. اخیرا نیز لغو ویزا یک طرفه با کشور چین انجام شد. کشور چین 150میلیون گردشگر خروجی در سال 2018 میلادی داشته که بازار بزرگ گردشگری برای ما محسوب می گردد.

او اضافه کرد: علاوه بر این ها به زودی حجم تبلیغات وسیعی را در چین برنامه ریزی نموده ایم که ان شاءالله گروه های مختلف گردشگری ایران اجرای برنامه های متنوعی را در کشور چین برای معرفی جاذبه های ایران خواهند داشت.

دکتر مونسان اعلام کرد: اگر ما در نقاطی ریزش و کاهش بحث گردشگری را داشته ایم در موارد دیگری فعالیت های خوبی داریم و در مجموع از 4میلیون و 700هزار نفر گردشگر خارجی در سال 96 به عدد 7میلیون و 800هزار گردشگر در سال 97 رسیدیم که رشد 52درصدی را نشان می دهد و امیدواریم که همچنان بتوانیم جهت گردشگری را که پیغام صلح و دوستی ملت ها و کشورها را با خود به همراه دارد پیش ببریم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 309

به "اجرای 210 پروژه گردشگری در استان گیلان، برنامه های متنوع برای معرفی جاذبه های ایران در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای 210 پروژه گردشگری در استان گیلان، برنامه های متنوع برای معرفی جاذبه های ایران در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید