اتحادیه اروپا: کوشش برای احیای امارت طالبان بر یاری ها به افغانستان تاثیر می گذارد

به گزارش بیباپ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که هرگونه کوشش برای بازگرداندن امارت اسلامی طالبان در افغانستان بر ادامه یاری های این نهاد به این کشور تاثیر خواهد گذاشت.

اتحادیه اروپا: کوشش برای احیای امارت طالبان بر یاری ها به افغانستان تاثیر می گذارد

با ما سفر کنید و با تورهای بهاری اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن درخواست برای برقراری آتش بس فوری در افغانستان تاکید نمود که هرگونه کوشش برای احیای امارت اسلامی طالبان بر میزان یاری های تعهد شده به افغانستان تاثیر خواهد داشت.

وی توضیح داد: آتش بس نباید به نتیجه فرایند صلح واگذار گردد بلکه باید از امروز برقرار گردد و این فرایند را همراهی کند؛ هرگونه کوشش برای بازگرداندن امارت اسلامی می تواند بر تعاملات سیاسی و اقتصادی ما با افغانستان تاثیر بگذارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این کنفرانس، تاکید نمود که این اتحادیه در چهار سال آینده 1.2 میلیارد یورو (معادل 1.43 میلیارد دلار) را به افغانستان یاری می نماید.

اتحادیه اروپا پیش از این نیز بارها تاکید نموده بود که درصورت احیای امارت اسلامی در افغانستان یاری ها به این کشور متوقف خواهد شد.

این اتحادیه در خرداد ماه نیز بار دیگر با تاکید بر این موضوع در بیانیه ای اظهارداشت که یاری های آینده اروپا به شرط حفظ نظام جمهوری، حفظ دستاوردهای 19 سال گذشته در افغانستان و عدم استقرار امارت اسلامی در این کشور ادامه خواهد یافت.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1449

به "اتحادیه اروپا: کوشش برای احیای امارت طالبان بر یاری ها به افغانستان تاثیر می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: کوشش برای احیای امارت طالبان بر یاری ها به افغانستان تاثیر می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید