آمریکا تحریم پیمانکاران نفتی روسیه را تشدید کرد

به گزارش بیباپ، خبرنگاران : وزارت خارجه آمریکا با تشدید تحریمها علیه خط لوله گاز طبیعی نورد استریم 2، به شرکتهایی که در کار نصب نهایی این پروژه مشارکت دارند 30 روز مهلت داد تا به فعالیتشان انتها دهند در غیر این صورت با مجازات روبرو خواهند شد.

آمریکا تحریم پیمانکاران نفتی روسیه را تشدید کرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دستورالعمل جدید تفسیر وزارت خارجه آمریکا از قانون 2019 حمایت از امنیت انرژی اروپا را بسط می دهد. این قانون کشتیهایی که کار احداث لوله های پروژه خط لوله نورد استریم 2، خط لوله ترک استریم یا هر پروژه جایگزینی در بستر دریا را انجام می دهند هدف می گیرد. شرکتهایی که تسهیلاتی برای ارتقا یا نصب تجهیزات برای این کشتیها فراهم می نماید یا تامین اقتصادی چنین کارهایی را فراهم می نمایند هم اکنون با تحریم آمریکا روبرو خواهند شد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام نمود این وزارتخانه و وزارت خزانه داری آماده اند از تحریم های متنوعی برای متوقف کردن ساخت این خطوط لوله استفاده نمایند.

در دستورالعمل وزارت خارجه آمریکا آماده است: شرکتهایی که قانون 2019 را نقض نموده اند اگر به فعالیتشان در مدت 30 روز آینده انتها دهند، مجازات نخواهند شد.

کوین بوک، مدیرکل شرکت کلیر ویو انرژی پارتنرز اظهار کرد: اگرچه دستورالعمل اخیر ممکن است به تحریم های اجباری علیه گازپروم یا زیرمجموعه های کلیدی این شرکت تحت قانون 2019 منتهی گردد اما تصور می رود دولت ترامپ ممکن است از قدرت معافیت از این قانون برای اجتناب از رویارویی مستقیم با روسیه استفاده کند. اما قانون جدید تحریمها احتمالا تا خاتمه سال از سوی کنگره تصویب می گردد و از تفسیر جدید از قانون سال گذشته حمایت خواهد نمود.

وی اضافه نمود: تصمیم اخیر وزارت خارجه آمریکا احتمالا به دلیل تجهیز شدن کشتی روسی آکادمیک چرسکی است که قرار است باقی مانده کار احداث لوله ها در بستر دریا را بدون یاری سایر کشتیها انجام دهد.

این کشتی که مدت پنج ماه در بندر آلمانی موکران بود، اول اکتبر از این بندر حرکت کرد و در حال حاضر در ساحل کالینینگراد دریای بالتیک لنگر انداخته است. سایر کشتیها که کشتیهای یاریی به شمار می فرایند، در حال رفت و آمد به این بندر هستند.

اقدام اخیر آمریکا پس از این صورت گرفت که وزیر خارجه آلمان چند روز پیش در مصاحبه ای گفته بود که فرض را بر این گذاشته که پروژه نورد استریم 2 تکمیل خواهد شد.

کار احداث اندکی بیش از 150 کیلومتر از خط لوله نورد استریم 2 در آبهای دانمارک و آلمان مانده است اما با شدید شدن بحث سیاسی در این خصوص، معلوم نیست که این خط لوله چه زمانی تکمیل خواهد شد.

روسیه و آلمان همچنان سر این پروژه جدال لفظی دارند به خصوص از زمانی که الکسی ناوالنی، منتقد برجسته روسیه در 20 اوت مسموم شد.

بر اساس گزارش پلاتس، نورد استریم 2 ظرفیت کریدور گازی به وسیله دریای بالتیک به آلمان را دو برابر نموده و به 110 میلیارد متر مکعب در سال می رساند و احتیاج روسیه به استفاده از خاک اوکراین به عنوان یک کشور ترانزیت برای صادرات گاز به اروپا را کاهش می دهد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1388

به "آمریکا تحریم پیمانکاران نفتی روسیه را تشدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا تحریم پیمانکاران نفتی روسیه را تشدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید